مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی :

تدوین طرح جامع گردشگری دلیجان از سوی جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی

۰۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۸:۰۵ کد : ۱۰۰۵۶ معاونت پژوهشی تاپ خبر
مدیرکل میراث فرهنگی استان مرکزی با اشاره به تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان دلیجان که توسط جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی در حال تهیه است، افزود: طرح جامع گردشگری شهرستان و محوری تحت عنوان شازند ـ خمین ـ محلات ـ دلیجان تعریف شده که بازنگری طرح در دستور کار است.
تدوین طرح جامع گردشگری دلیجان از سوی جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی

 به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، به نقل از ایکنا از استان مرکزی، علیرضا ایزدی مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی در جلسه ستاد خدمات سفرهای تابستانی دلیجان و بررسی طرح جامع گردشگری شهرستان گفت: امروز سلیقه و علاقه جامعه به سمتی حرکت می‌کند که می‌توان دلیجان را به عنوان هدف گردشگری با توجه به ظرفیت‌های موجود معرفی کرد و این امر نیازمند فرهنگ‌سازی و آموزش است و سمن‌ها در این راستا می‌توانند نقش موثری داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه فرهنگ‌سازی زیربنای توسعه است، اما مشکل اینجاست که هنوز با الفبای گردشگری آشنا نیستیم، گفت: امروز همه صحبت از توسعه گردشگری می‌کنند، اما باید از صحبت فراتر رفت. نشست آموزشی با دهیاران کمیجان در حوزه گردشگری بازدهی مناسبی به همراه داشت و می‌توان مباحث اموزشی حوزه گردشگری را در شهرستان دلیجان و با محوریت دهیاران توسعه بخشید.
ایزدی با اشاره به تدوین طرح جامع گردشگری شهرستان دلیجان که توسط جهاد‌دانشگاهی استان مرکزی در حال تهیه است، افزود: طرح جامع گردشگری شهرستان و محوری تحت عنوان شازند - خمین - محلات - دلیجان تعریف شده که بازنگری طرح در دستور کار است.
این مقام مسئول با ابراز امیدواری نسبت به تسهیل‌گری و بسترسازی مناسب جهاد‌دانشگاهی در تدوین طرح جامع، افزود: مسلما طرح جامع مناسب و اصولی می‌تواند تحول اقتصادی، رونق تولید و ایجاد اشتغال در محور گردشگری استان مرکزی را رقم بزند.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه جهاد‌دانشگاهی مجموعه‌ای است که فهم درستی از اعداد و ارقام دارد که می‌توان به واسطه آن به نتیجه رسید، افزود: اینکه صرفا به دنبال پژوهش باشیم، نقشه راهی را به دنبال ندارد، باید براساس مدل و تکنیک، محور و مسیر توسعه گردشگری تعیین شود و کیفیت در تعریف طرح جامع از اهمیت بالایی برخوردار است.


نظر شما :