نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی:

جهاددانشگاهی تهدیدهای تحریمی را به فرصت مناسب اقتصادی و علمی تبدیل کند

۰۸ مرداد ۱۳۹۸ | ۲۳:۴۱ کد : ۱۰۰۵۷ اخبار عمومی تاپ خبر
​​​​​​​نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: هنر جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و تحقیقاتی در کشور این است که تهدیدهای تحریمی را به یک فرصت مناسب اقتصادی و علمی تبدیل کند.
جهاددانشگاهی تهدیدهای تحریمی را به فرصت مناسب اقتصادی و علمی تبدیل کند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، سیدمهدی مقدسی در آستانه فرارسیدن ۱۶ مردادماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: ماموریت اصلی جهاددانشگاهی از بدو تاسیس به فرمان حضرت امام خمینی(ره) اعتلای کشور در بخش‌های مختلف تحقیقاتی، پژوهشی و فعالیت‌هایی است که کشور را به خودکفایی در تمامی ابعاد برساند.

وی افزود: روحیه حاکم بر مجموعه جهاددانشگاهی روحیه جهادی به تمام معنا بوده است به این معنا که نیروهایی متشکل از اساتید دانشگاهها، محققین، پژوهشگران، اندیشمندان و دانشجویان با حفظ روحیه جهادی دست به فعالیت هایی خلاقانه و مبتکرانه بزنند تا مسیر توسعه علمی کشور هموارتر شود.

این نماینده مردم در خانه ملت به نقش جهاددانشگاهی در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اشاره کرد و افزود: یکی از ارگانها و نهادهایی که می‌تواند در راستای تحقق اهداف پیش بینی شده در بیانیه گام دوم تلاش موثری داشته باشد جهاددانشگاهی است.

وی با تاکید مجدد بر اینکه جهاددانشگاهی باید با حفظ روحیه جهادی خود اجازه ندهد این مجموعه انقلابی به ساختار اداری تبدیل شود، افزود: این نهاد انقلابی باید مرجعی برای رجوع محققین، دانشمندان و علاقمندان به علم و فناوری و پایگاهی برای فعالیت شرکت‌های دانش بنیانی باشد که انگیزه بالایی برای اعتلای ایران اسلامی دارند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به فعالیت جهاددانشگاهی استان مرکزی در حوزه ناباروری و سلول‌های بنیادین و بانک خون بند ناف در نقاط مختلف استان اظهار کرد: توسعه فعالیت‌های این نهاد منجر به خودکفایی کشور و قطع وابستگی خواهد شد.

وی با اشاره به تشدید تحریم‌های ظالمانه دشمنان علیه ملت ایران اظهار کرد: هنر جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد علمی و تحقیقاتی در کشور این است که تهدیدهای تحریمی را به یک فرصت مناسب اقتصادی و علمی تبدیل کند و امسال سال شکوفایی جهاددانشگاهی در این راستا برای تحقق عملی رونق تولید است.

مقدسی افزود: جهاددانشگاهی باید با رصد دقیق تولید داخلی، نیازهای کشور را در حوزه تولید بررسی و با کار تحقیقاتی و پژوهشی اجازه ندهد که ایران وارد کننده برخی از تجهیزات، امکانات و قطعات صنعت، کشاورزی و دارو باشد و با فعالیت‌های فناورانه و تبدیل تحریم ها به فرصت به یاری حوزه تولید کشور بشتابد.

وی با تاکید بر ضرورت انعقاد تفاهم‌نامه‌های سه جانبه بین شرکت‌های دانش بنیان، جهاددانشگاهی و حوزه تولید کشور اشاره کرد و افزود: این همکاری‌های چندجانبه منجر به ساخت بسیاری از قطعات نظیر قطعات خودرو در داخل کشور خواهد شد و تجلی عینی و نمود عملی گام برداشتن در راستای تحقق مفاد بیانیه گام دوم انقلاب خواهد بود.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که ابتکارات و نوآوری‌های جهاد دانشگاهی را چگونه ارزیابی می‌کنید و اقدامات فرهنگی، فناورانه، ترویجی جهاد دانشگاهی با محوریت تولید چه باید باشد، اظهار کرد: انتظار از مجموعه جهاددانشگاهی این است که نقش آفرینی بیشتری را در حوزه‌های مختلف داشته باشد و با کمک مجلس و دولت شرایط بهتری برای ایفای نقش خود را رقم بزند.

وی افزود: ورود جدی این نهاد انقلابی در حوزه تولید و بررسی نیازها و چالش‌های موجود تولیدکنندگان می‌تواند خلاء‌های موجود را با ظرفیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی برطرف کند و با وجود تشدید فشارهای اقتصادی و تشدید تحریم‌ها همچنان به عنوان یک نهاد کارآمد و پویا به ماموریت ها و وظایف محوله جامه عمل بپوشاند.

 

 


نظر شما :