ابراهیمی عنوان کرد:

جهاد دانشگاهی؛ ظرفیتی جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

۱۲ مرداد ۱۳۹۸ | ۱۱:۲۵ کد : ۱۰۱۴۳ معاونت فرهنگی
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی گفت:جهاددانشگاهی مجهز به دو بال علم و ایمان و مبتنی بر گفتمان عملگرایی است.
جهاد دانشگاهی؛ ظرفیتی جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، علی ابراهیمی در آستانه فرارسیدن 16 مردادماه سالروز تاسیس جهاددانشگاهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، منطقه مرکزی، اظهار کرد: بدون شک جهاد دانشگاهی که برای تحقق اهداف والای انقلاب اسلامی پدید آمده است، با داشتن پیشینه‌ای روشن در زمینه تولید علم، نقش‌آفرینی در حوزه‌های فنی و سلول‌های بنیادین و تلاش مستمر در طول انقلاب اسلامی، می‌تواند در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و عمل به منویات مقام معظم رهبری نقشی اساسی و تاثیرگذار داشته باشد.

وی افزود: راهبردهای اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری در قالب بیانیه گام دوم انقلاب فرصت بسیار مغتنمی برای مجموعه‌هایی مثل مجموعه خدوم، پویا و قابل احترام جهاد دانشگاهی برای ارائه راهکارهای علمی، اقتصادی و فرهنگی در راستای توسعه همه‌جانبه کشور است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: گسترش تحقیقات کاربردی و بنیادی، شکوفایی روحیه تلاش مضاعف بویژه در بین جوانان کشور و کشف استعدادهای متراکم در سطح جامعه برای نیل به خوداتکایی کشور و طی کردن مسیر استقلال و قطع وابستگی‌ها از جمله موضوعاتی است که جهاد دانشگاهی برای تحقق آنها همگام با اهداف بلند تبیین شده در بیانیه گام دوم انقلاب می‌تواند برنامه‌ریزی بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت ارائه و اقدام کند.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی نیز خود را موظف می‌داند از این گونه برنامه‌های کاربردی حمایت و مشکلات قانونی و نظارتی را برطرف کند تا شاهد پویایی و نشاط هر چه بیشتر در ماموریت‌های محوله این نهاد انقلابی باشیم.

به گفته ابراهیمی توسعه فرهنگ اصیل کار و تلاش، خودباوری و حرکت پیش‌رونده به خصوص برای نسل جوان از ضروریات امروز کشور است که جهاد می‌تواند با همکاری بین‌بخشی با دستگاه‌های مربوطه در تحقق آنها تلاشی ماندگار داشته باشد.

وی تاکید کرد: تحقیق و ارائه طرح‌های کاربردی و بنیادی در حوزه‌های کشاورزی، دامداری، صنعتی  و معدن، از ضروریاتی است که توجه واقعی، علمی و کاربردی به آنها، می‌تواند ظرفیت‌های نهفته کشور را به میدان آورده و وابستگی هزینه‌های کشور به درآمدهای نفت را کاهش دهد.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: مطالعه، تحقیق و ارائه طریق در این زمینه انتظاری است که مراکزی مثل جهاد دانشگاهی می‌توانند آنرا برآورده کنند چرا که رویکرد جهاددانشگاهی کار علمی منطبق بر تحقیقات و پژوهش است.


نظر شما :