به همت معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی؛

دومین دوره طرح ملی «دانشجو متدبر قرآن» برگزار می‌شود

۰۳ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۲:۳۵ کد : ۱۰۹۰۵ معاونت فرهنگی تاپ خبر
غلامی معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان مرکزی  از برگزاری دومین دوره طرح ملی «دانشجو متدبر قرآن کریم» از تاریخ ۷ تا ۱۲ شهریورماه سال جاری به میزبانی جهاددانشگاهی استان مرکزی خبر داد.
دومین دوره طرح ملی «دانشجو متدبر قرآن» برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، غلامی ضمن اعلام خبر برگزاری دومین دوره طرح ملی «دانشجو متدبر قرآن کریم»، گفت: در این دوره آموزشی شش روزه شرکت‌کنندگان ابتدا با روش‌های گوناگون تدبر در قرآن کریم آشنا می‌شوند و سپس تدبر در تعدادی از سوره‌های قرآن را انجام خواهند داد.

غلامی افزود: عمل به امر قرآن در خصوص تدبر در این کتاب آسمانی، گسترش فرهنگ تدبر در قرآن در بین دانشجویان، افزایش میزان معرفت قرآنی در میان دانشجویان، فهم بیشتر قرآن در بین دانشجویان و انتقال آن، شناسایی دانشجویان علاقه‌مند به تدبر و حمایت از آنها، افزایش فعالیت‌های قرآنی در بین دانشجویان، ایجاد زمینه حمایتی از دانشجویان و... برخی از اهداف این دوره است.

نحوه برگزاری طرح
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی استان گفت: قرار است در این دوره از کتاب آشنایی با دانش تدبر و جلد ششم کتاب تدبر در قرآن کریم تألیف علی صبوحی با اشراف علمی و نظرات محمدحسین الهی‌زاده به عنوان منابع اصلی استفاده شود.
غلامی اظهار کرد: در این طرح نفر از دانشجویانی که قبلاً دوره دانشجومعلمی را گذرانده و هم‌اکنون مشغول تدریس قرآن هستند حضور دارند و پس از حضور در این کلاس‌ها در صورت فعالیت در زمینه تدبر در قرآن و تدریس آن، به آن‌ها گواهی مورد تأیید جهاددانشگاهی اعطا می‌شود.
وی گفت: پس از این دوره در نظر داریم این دانشجویان در دوره‌های تکمیلی تدبر در قرآن نیز شرکت کرده تا به‌عنوان مربی تدبر در قرآن فعالیت کنند. پس از اردوی آموزشی استان مرکزی، این دانشجویان ۲۴۰ ساعت آموزش تکمیلی دریافت می‌کنند که ۲۰۰ ساعت آن مجازی و ۴۰ ساعت حضوری خواهد بود.

 


نظر شما :