علیزاده:

دانشجویان قرآنی سرمایه‌های دینی کشور محسوب می‌شوند

۰۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۱:۳۴ کد : ۱۱۰۵۰ معاونت فرهنگی تاپ خبر
معاون فرهنگی جهاد‌دانشگاهی کشور در تشریح اهمیت اجرای طرح دانشجو متدبر قرآن، حضور دانشجویان فعال در حوزه قرآن را در طرح مغتنم شمرد و گفت: دانشجویان قرآنی سرمایه‌های دینی کشور محسوب می‌شوند و قطعا سفیران ما در حوزه دین هستند.
دانشجویان قرآنی سرمایه‌های دینی کشور محسوب می‌شوند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی به نقل از ایکنا استان مرکزی، عیسی علیزاده، معاون فرهنگی جهاد‌دانشگاهی کشور امروز، هفتم شهریور در مراسم افتتاحیه دومین دوره طرح ملی دانشجو متدبر قرآن که به میزبانی استان مرکزی در اردوگاه فرهنگی تربیتی شازند برگزار شد، ضمن تقدیر از جهاد‌دانشگاهی استان جهت اجرای طرح و همچنین فرماندار شازند و نماینده مردم این شهر در مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های قرآنی جهاد دانشگاهی را از اهم برنامه‌های شاخص دانست و تصریح کرد: برای من مایه افتخار است که ورود بنده به جهاددانشگاهی با فعالیت‌های قرآنی و سازمان قرآنی دانشگاهیان آغاز شده است.

وی در تشریح اهمیت اجرای طرح، حضور دانشجویان فعال در حوزه قرآن را در طرح مغتنم شمرد و گفت: دانشجویان قرآنی سرمایه‌های دینی کشور محسوب می‌شوند و قطعا سفیران ما در حوزه دین هستند.

علیزاده ادامه داد: اساتید خوبی برای اجرای طرح در نظر گرفته شده است و اگر بخواهیم هدف قرآن را براساس مبانی خود این مصحف شریف تبیین کنیم عمل به مضامین الهی و ورود مفاهیم قرآن به زندگی است. بسیار علاقمند بودم خیلی از پژوهش‌ها و تحقیقات با محور تغییر دین‌داری، میزان دین‌داری و نحوه سبک زندگی اسلامی بین دانشجویان در نشست‌ها تبادل نظر می‌شد که شاید اگر این اطلاعات در دسترس بود ارزش کار و تلاشی که در حال انجام است خیلی بیشتر نمود پیدا می کرد.

این مقام مسئول اضافه کرد: واقعیت این است اگر قرآن را به عنوان متن دانسته و بخواهیم به آن عمل کنیم می‌توان در قالب دو نگاه به این مصحف شریف توجه کرد؛ نگاه اول اینکه این مصحف شریف در دوره‌ای نازل شده و متناسب با آیات، روایات و تفسیری داشته است و کسی منکر آیات نیست و‌‌ منحصر به همان دوره است، دومین نگاه اینکه باید به این کتاب الهی به عنوان کتاب زندگی نگاه کرد که می‌تواند در همه ادوار دستور‌العمل زندگی باشد.

علیزاده تأسی به قرآن به عنوان کتاب راهگشا در زندگی را مورد تأکید قرار داد و افزود: فعالیت‌های قرآنی در سازمان قرآنی دانشگاهیان و خبرگزاری ایکنا با هدف ورود مبانی قرآن به زندگی مردم شکل گرفته است. در خصوص تدبر به دنبال بحث‌های تخصصی نیستیم هدف این است عموم با معانی قرآن با زبانی ساده و قابل فهم آشنا شوند.

معاون فرهنگی جهاد‌دانشگاهی تصریح کرد: ما و دیگر افرادی که در حوزه قرآن فعالیت دارند باید تعالیم قرآنی را به دیگران گوشزد کنند‌ اگر خودمان به مبانی قرآنی عمل کنیم می‌توانیم انتظار داشته باشیم با انجام این عمل شاهد رشد و تعالی و تکامل در جامعه باشیم؛ از این‌رو باید اول خودمان عامل باشیم و‌ پس از آن مبانی را آموزش دهیم.

وی سخنان خود را با ابیاتی از شعر احمد جامی به پایان رساند: غره مشو که مرکب مردان مرد را/ در سنگلاخ بادیه پی‌ها بریده‌اند/ نومید هم مباش که مردان جرعه‌نوش/ گاهی به یک پیاله به منزل رسیده‌اند.


نظر شما :