ابراهیمی؛

شاخصه‌های اخلاقی در کشور فروپاشیده است/اجرای طرح های قرآنی زمینه ساز احیای اخلاق

۰۸ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۶:۳۲ کد : ۱۱۰۵۴ معاونت فرهنگی تاپ خبر
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شاخصه‌های اخلاقی در کشور فروپاشیده است گفت: امید است اجرای طرح های قرآنی زمینه ساز احیای اخلاق در جامعه باشد.
شاخصه‌های اخلاقی در کشور فروپاشیده است/اجرای طرح های قرآنی زمینه ساز احیای اخلاق

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، علی ابراهیمی در مراسم افتتاحیه دومین دوره طرح ملی دانشجو متدبر قرآن که به میزبانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی در اردوگاه فرهنگی تربیتی شازند برگزار شد، شازند را یکی از شهرستان‌های موفق در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: وجود امامزادگان سهل بن علی(ع) و طالب بن علی(ع) باعث شده است که گردشگری مذهبی در این شهرستان از رونق خوبی برخوردار باشد .

وی اجرای طرح دانشجو متدبر قرآن را یکی از برنامه‌های خوبی دانست که توسط جهاد‌دانشگاهی احساس نیاز و هدف‌گذاری شده است و اظهار کرد: برای موفقیت در رسیدن به اهداف والا باید برنامه‌ریزی دقیق انجام داد، بویژه اینکه نبی مکرم اسلام(ص) هدف از بعثت خود را توسعه مکارم اخلاق عنوان فرمودند .

ابراهیمی با بیان اینکه تمام آموزه‌های قرآن دارای اشارات اخلاقی است، افزود: اخلاق به عنوان پایه ‌و اساس زندگی بشر تعریف شده است ولی متاسفانه این امر مهم چندسالی است که به دست فراموشی سپرده شده و شاهد روند نزولی در این حوزه هستیم. امید است اجرای این طرح‌ها و در مجموع فعالیت‌های قرآنی به ترویج اخلاق قرآنی کمک کند تا آنچه از بین رفته دوباره احیاء شود .

وی ادامه ‌داد: شاخصه‌های اخلاقی در کشور فروپاشیده است، مسیر تخریب‌ها، اتهامات، اختلاس‌ها و سوءاستفاده‌ها و آسیب زدن به مملکت به مرز غیرقابل تحمل رسیده است. این امر نشان می دهد که ما به آنچه بعنوان آموزه های دینی و قرآنی از آن حرف زدیم، اساسا عمل نکرده‌ایم و‌ این مهم کار همه را سنگین‌تر می‌کند .

ابراهیمی تعدد متولیان، مراکز و مؤسسات قرآنی را یادآور شد و بیان کرد: علیرغم وجود متولیان بسیار، عدم کسب نتیجه لازم یکی از اشکالات در این حوزه است که در سطح کلان کشور باید به آن بیشتر پرداخته شود.

وی از حاضران خواست که هر یک به اندازه توان خود در حوزه توسعه فرهنگ قرآنی گام بردارند .


نظر شما :