شورای علمی طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" در جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار شد

۲۷ شهریور ۱۳۹۸ | ۰۸:۵۸ کد : ۱۱۴۴۶ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
به همت سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی، شورای علمی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، ۲۶ شهریورماه با حضور اعضای این شورا در سالن جلسات پردیس جهاددانشگاهی استان برگزار شد.
شورای علمی طرح "توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار" در جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار شد

 به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی؛ مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در این نشست با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان، تصریح کرد: اجرای این طرح می تواند موجب توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، ایجاد شغل پایدار با بهره مندی از ظرفیت مشاغل خانگی و بهبود وضعیت معیشتی آنان شود .

وی افزود: کارفرمای این طرح معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری است و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ناظر طرح محسوب می شود و مجری طرح نیز جهاد دانشگاهی است.

شهرجردی با بیان اینکه نیازمند مشورت علمی و کمک فکری اعضای شورای علمی جهت پیشبرد و اجرای این طرح در استان هستیم، اذعان کرد: آموزش زنان سرپرست خانوار و بازاریابی مشکل اساسی است که باید در این راستا راهکارهای بنیادین داشته باشیم .

وی با اشاره به اینکه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر اساس الگوی مشاغل خانگی اجرا می ‌شود، اظهارکرد: جهاددانشگاهی جهت اتصال به بازار و بازاریابی محصولات اقداماتی را آغاز کرده است و برندسازی ویژه از مزیت‌های این طرح است که دغدغه فروش محصول و عرضه به بازار را از بین ببرد.

 زهرا فرجی مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری مرکزی نیز در ادامه ضمن تشریح طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، افزود: جامعه هدف در گام نخست این طرح برای استان ۱۳۱ نفر تعریف شده و راهبرد‌های اجرایی در زمینه توانمندسازی و فرصت شغلی برای آنان آغاز شده است.

وی تصریح کرد: در قالب این طرح ملی که تا پایان سال  جاری ادامه دارد، فرآیند شناسایی، مهارت آموزی، توانمندسازی شغلی و بازاریابی برای جامعه هدف دنبال می ‌شود.

فرجی با اشاره به برندسازی محصولات خانگی زنان سرپرست خانوار اظهارامیدواری کرد در این زمینه، کانون بازرگانان زن استان نیز می تواند یاریگر اجرای طرح در استان مرکزی باشد.

نگین براتی معاون کارآفرینی و اشتغال  اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در ادامه، افزود: مهمترین  منبع درآمدی زنان سرپرست خانوار از طریق ایجاد مشاغل خانگی صورت می پذیرد که باید با کسب مهارت و آموزش های لازم ، جامعه هدف این طرح را در این مسیر یاری نمود.

وی با اشاره به اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار، بیان کرد: در سه ماهه اول سال بحث شناسایی زنان سرپرست خانوار به همت جهاددانشگاهی استان آغاز شده و در سه ماهه دوم نیز توانمندسازی اقتصادی زنان مدنظر قرارگرفته است.

براتی با بیان اینکه اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان ناظر طرح می باشد، گفت: امید است با  مشارکت جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه های دخیل در این طرح بتوانیم گام موثری در خصوص ایجاد اشتغال برای زنان سرپرست خانواده ایجاد نمایم.

 فاطمه غنی پور مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان نیزدر ادامه افزود: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار بر اساس توافق‌ نامه سه جانبه ‌ای در سطح ملی میان معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی منعقد شده است.

وی تصریح کرد: جامعه هدف این طرح زنان سرپرست خانوار کشور هستند و از تعداد 6 هزار نفر در سراسر کشور، سهم استان مرکزی131 نفر می­ باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: این طرح برگرفته از الگوی نوین طرح توسعه مشاغل خانگی است که در آن 3 فاز بررسی اولویت و پتانسیل منطقه، توانمندسازی متقاضیان و مرحله اتصال به بازار پیش ‌بینی شده است.

همچنین در این نشست، علی رنجبر استاد پیشکسوت فرش و عضو موزه ملی فرش ایران، قاسم کاظمی دهقی معاون هنرهای سنتی و صنایع دستی ادره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی، جمیله شکرایی مدیر روابط عمومی جهادکشاورزی استان، رضوان بهزاد نسب استاد پیشکسوت گلیم و جاجیم بافی از پیشرانان طرح و حمزه لو از کارشناسان استانداری مرکزی و رحمتی از کارشناسان اداره کار به بیان مطالبی در خصوص پشتیبانی از طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار پرداختند.

در پایان این مراسم ناظر طرح از روند اجرایی، شناسایی و ثبت نام متقاضیان طرح، نحوه شناسایی پیشرانان، برگزاری نشست های مختلف در این راستا و ... بازدید به عمل آورد.


نظر شما :