در راستای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار صورت گرفت؛

برگزاری نشست تخصصی با جمعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش استان مرکزی

۳۰ شهریور ۱۳۹۸ | ۱۳:۵۳ کد : ۱۱۵۰۴ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال
نشست تخصصی طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار با حضور جمعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش و صنایع دستی، سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک و مدیر ستفا استان، ۳۰شهریورماه در دفتر سازمان تجاری سازی استان مرکزی برگزار شد.
برگزاری نشست تخصصی با جمعی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی؛ فاطمه غنی پور مدیرسازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی در این نشست با اشاره به  اینکه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر تجارب حاصل از الگوی نوین مشاغل خانگی اجرا می شود، افزود: این طرح به کارفرمایی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با نظارت وزارت کار و رفاه اجتماعی توسط جهاددانشگاهی کشور در سال جاری اجرا می‌ شود.

وی اظهارکرد: این طرح می ‌تواند علاوه بر توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، فرصت مناسبی جهت اتصال به بازار و ایجاد اشتغال پایدار را فراهم کند.

غنی پور ادامه داد: به افراد واجد شرایط پس از شناسایی، استعدادیابی و اولویت ‌بندی مزیت ‌ها متناسب با رشته شغلی خدمات مشاوره‌ ای و آموزش‌ های مهارتی  توسط  جهاددانشگاهی استان ارائه  شده و به پشتیبانان فعال، کارآفرینان و واحدهای تولیدی معرفی خواهند شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: جهاددانشگاهی در این طرح علاوه بر مهارت آموزی، زمینه های لازم را جهت اتصال به بازارهای فروش به منظور ایجاد اشتغال پایدار ایجاد می نماید.

همچنین در این نشست تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش و صنایع دستی به مبادله تجربیات خود جهت صادرات فرش استان در راستای اجرای طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار پرداختند.


نظر شما :