برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مباحث مقررات ملی ساختمان اثرگذار در گروه پژوهشی توسعه کالبدی شهر

۱۷ مهر ۱۳۹۸ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۲۰۸۱ معاونت پژوهشی
به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، دورهآموزشیآشنایی با مباحث مقررات ملی ساختمان اثرگذار در گروه پژوهشی توسعه کالبدی شهر برگزار گردید.
دوره مذکور به یازده جلسه 4 ساعته در طی سه ماه برگزار گردید و در آن علاوه بر آشنایی با مباحث یکم، دوم، چهارم، بیستم و بیست و یکم مقررات ملی ساختمان، مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، حقوق، قوانین، مقررات و آئین نامه های مربوط به شهرسازی کشور، اطلاعات تکنیکی لازم در زمینه انواع طرح ها و برنامه های شهرسازی ایران از سطح ملی تا محلی و اصول، مبانی ، روش ها و شیوه های مدیریت برنامه ریزی و طراحی شهری در طی دوره مطرح شدند

مقررات ملی ساختمان از طراحان می خواهد طبق اصول مهندسی مندرج در آن به طراحی و محاسبات اقدام نمایند. این مقررات، علاوه بر نظارت بر ساخت اصولی ساختمان ها، سازندگان را ملزم به رعایت ایمنی و بهداشت در حیطه فردی میکند. به عبارت دیگر مقررات ملی ساختمان، به منظور تامین ایمنی، بهداشت، سلامت افراد جامعه تدوین شده است. علاوه براین ساخت بناها با رعایت این مقررات، مهندسی ساز بودن آن ها را در پی خواهد داشت. بنابراین برای داشتن توسعه شهری پایدار، هر فارغ التحصیل در زمینه های مرتبط با ساخت و سازهای شهری، ضروری ست که با این مباحث آشنایی یابد.

از طرفی فارغ التحصیلان رشته مهندسی شهرسازی با گذراندن این دوره علاوه بر کسب آگاهی های لازم جهت جذب شدن در بازار کار، مسیری سهل تر برای عضویت در سازمان نظام مهندسی ساختمان استان را طی کرده و از بازار کاری که از طریق سازمان نامبرده برای اعضا عرضه می شود استفاده نمایند.


نظر شما :