نشست مشترک ریاست جهاد دانشگاهی استان مرکزی با معاون پژوهشی و رئیس مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

۲۹ مهر ۱۳۹۸ | ۰۹:۰۴ کد : ۱۲۳۴۳ معاونت پژوهشی تاپ خبر
نشست مشترک ریاست جهاد دانشگاهی استان مرکزی با معاون پژوهشی و رئیس مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، در تاریخ دوشنبه 22 مهرماه 98 نشست تخصصی مسعود شهرجردی رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با محسن فاتح معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران و عمومی مدیر درمان در منزل آن واحد ، پیرامون راه اندازی مرکز درمان در منزل ، در استان مرکزی برگزار شد.

در این نشست رییس جهاددانشگاهی استان مرکزی، ضمن خیر مقدم به ارایه گزارشی در خصوص توانمندی ها و پتانسیل جهاددانشگاهی استان مرکزی در زمینه های علمی، آموزشی، پژوهشی و درمانی پرداخت.

سپس مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران عنوان کرد : ارائه خدمت مرکز درمان در منزل از یک فضای کوچک با یک تیم دو تا سه نفره شروع شد.شروع فعالیت با ارائه محدود خدمات درمانی و مراقبتی در محل کار و منزل متقاضی بود، اولویت خدمت رسانی به سالمند یا افرادی بود که هیچ گونه امکانی جهت مراجعه به کلینیک ها و بیمارستان ها را نداشتند. با گذشت زمان و شناخت بیشتر شهروندان تهرانی با خدمات مرکز، میزان در خواست ها افزایش یافت و به همان نسبت نیز تیم درمانی و بسته خدماتی این مرکز نیز تکمیل شد به طوریکه  امروز به جرات میتوان گفت مرکز درمان در منزل دم یک بیمارستان سیار در سطح شهر تهران است.

آنچه که اعتبار این مرکز را افزون کرد، ماموریت آن که در اولویت قرار دادن نیازهای بیماران و همچنین تجارب و اقدامات مدیرانی از جمله دکتر علیجانی، دکتر بهرامی، دکترعلامه و دکتر زالی بود که امروزه هرکدام از این عزیزان دارای مسئولیت های خطیری در بدنه دولت هستند و این افتخاری است برای بنده که امروز در سمت مدیریت این مرکز قرارگرفته و از تجارب این عزیزان بهره می برم.

نکته حائز اهمیت در دسترس بودن خدمات این مرکز برای کلیه اقشار با بضاعت های مختلف است.این مجموعه همواره عدالت دریافت خدمات را سرلوحه خود قرارداده است، حضور پزشکان و پرستارانی که بیشتر از جنبه معنوی به ارائه خدمات می نگرند تا مادی  و با روحیه جهادی آرامش بیمار و خانواده وی را که با بیماری و مشکلات دیگری روبه رو هستند را فراهم می آورند از افتخارات این مجموعه است.

وی درخصوص کیفیت ارائه سرویس به نکته مهمی اشاره کرد: کلیه فرایند دریافت خدمات از ابتدای درخواست تا خاتمه آن به صورت الکترونیک ثبت می شود. در گذشته پرونده آنلاینی برای بیمار فراهم نبود و ثبت ها کاغذی انجام می شد اما امروز تنها با یک تماس این پرونده در دسترس اپراتور واحد پیام قرار گرفته و مسلما این امر منجر به تسریع در دریافت خدمت می شود.

شایان ذکر است : این نحوه خدمـات که در اکثر کشورهـای پیشرفته تحت عنوان &visit home care ارائـه می شود برای گروه های مشخصی از بیماران بصورت رایگان و تحت پوشش نظام سلامت و بیمه ها قرار دارد. در کشور ما اخیراً بعضی از بیمه های تکمیلی درصد قابل توجهی از هزینه های درمان در منزل را خصوصاً برای سالمندان و بیماران مزمن و خاص تقبل می کنند.
مزایا و فواید
موارد زیر برخی از «مزایا و فواید» دریافت خدمات درمان در منزل می باشد:
۱ارائه خدمات تشخیصی پیش بیمارستانی و خدمات درمانی پس از ترخیص از بیمارستان (دوره تکمیل درمان و دوره نقاهت)
۲کاهش انتقال عفونتهای بیمارستانی با ارائه خدمات درمانی در منزل
۳کاهش هزینه های درمانی برای درمانخواه بدلیل حذف هزینه های هتلینگ بیمارستان ها
۴حذف همراهی و جابجایی بیمار و نیز کاهش ملاقاتهای روزانه بستگان بیمار و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، کاهش آلودگی هوا و کاهش ترافیک شهری
۵احساس امنیت و رضایتمندی در بیمار و برخورداری از تغذیه مناسب
۶درمان دقیق تر، رسیدگی بیشتر و کیفیت بهتر و مطلوبتر خدمات
۷دریافت هرگونه خدمات در یک پکیچ کامل درمانی در یک زمان و یک مکان فقط با یک تماس با تلفن (۶۴۰۶۴)
۸امکان پیگیری (Follow up ) دقیق تر و اطمینان از بهبودی و عدم عود بیماری پس از ترخیص از بیمارستان
۹تشکیل پرونده سلامت برای مشترکین از زمان شروع ارائه خدمات تا پایان در یک پرونده نزد بیمار
۱۰کاملاً شفاف و متناسب بودن تعرفه های درمانی برای گیرندگان خدمات مرکز که بر خلاف سایر مراکز مشابه که بعد از حضور در منزل بیماران با توجه به شرایط بیمار و ظواهر منازل بیماران اقدام به اعلام تعرفه می کنند. در حالی که کارشناسان واحد پیام مرکز دم در هنگام تماس تلفنی درمانخواه تعرفه مرکز را به صورت دقیق و کاملاً شفاف بیان می نمایند.
۱۱وجود واحد مشاوره پزشکی و بهداشتی (در حد کارشناس پرستاری یا مامایی که به صورت شبانه روزی خدمات مشاوره ای مورد نیاز بیماران را ارائه می دهد.
۱۲وجود واحد ارزیابی و پیگیری که ضمن پیگیری وضعیت سلامت بیماران و میزان رضایت مندی گیرندگان خدمات در راستای رفع مشکلات مجموعه، گیرنده انتقادات و پیشنهادات مشترکین مرکز دم می باشد.

 

 


نظر شما :