کتاب در سبد کالای خانواده‌ها جایگاه قابل قبولی ندارد

۱۱ آبان ۱۳۹۸ | ۱۷:۰۲ کد : ۱۲۶۳۱ معاونت فرهنگی تاپ خبر
رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی با اشاره به افزایش قیمت کاغذ، اظهار کرد: افزایش فیمت کاغذ تأثیر بسیار زیادی بر افزایش قیمت کتاب داشته است، متأسفانه کتاب در سبد کالای خانواده‌ها جایگاه قابل قبولی ندارد و افزایش قیمت باعث شده همان اندک افرادی هم که به مطالعه علاقمندند از خرید تازه‌های نشر جا بمانند.
کتاب در سبد کالای خانواده‌ها جایگاه قابل قبولی ندارد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، مسعود شهرجردی، رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در حاشیه برگزاری دهمین نمایشگاه کتاب استان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: برای برپایی نمایشگاه استانی قطعاً برنامه‌ریزی‌های دقیقی صورت گرفته است که باید از دست‌اندرکاران این اقدام فرهنگی مهم تقدیر کرد.

وی بیان کرد: کتاب در زندگی همه انسان‌ها از تأثیر ویژه‌ای برخوردار است و زمینه آراستگی فرهنگی در جامعه را فراهم می‌سازد. مطالعه کتاب در حوزه‌های مختلف باعث می‌شود تا هیچ خلأ فرهنگی را در جامعه شاهد نباشیم.

شهرجردی با اشاره به افزایش قیمت کاغذ، اظهار کرد: افزایش فیمت کاغذ تأثیر بسیار زیادی بر افزایش قیمت کتاب داشته است، متأسفانه کتاب در سبد کالای خانواده‌ها جایگاه قابل قبولی ندارد و افزایش قیمت باعث شده همان اندک افرادی هم که به مطالعه علاقمندند از خرید تازه‌های نشر جا بمانند.

وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌ها نباید به زمان‌های خاص و تنها یکبار در سال محدود شود، برای استفاده عموم به ویژه آنانی که به کتاب علاقه دارند باید در فواصل مختلف نمایشگاه‌های خاصی برگزار شود تا همه از برکات خرید کتاب برخوردار شوند.

این مقام مسئول جوانان را به کتاب‌خوانی توصیه کرد و افزود: جوانان باید با تازه‌های نشر بیشتر آشنا شوند، با استفاده از ابزارهای مختلف می‌توان نوجوانان و جوانان را به کتاب‌خوانی علاقمند کرد، نوجوانان و جوانان به افراد تأثیرگذار جامعه همچون ورزشکاران و بازیگران علاقه دارند لذا با ساخت برنامه‌های مستند و سریال می‌توان این جاذبه را ایجاد کرده و از مرور صفحات فضای اجتماعی و مجازی بی‌محتوا کاست.

وی در بخشی از سخنان خود پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در کودکان و نوجوانان را بسیار با اهمیت تلقی کرد و افزود: راه‌های تربیتی تأثیرگذار در بسیاری از کتب تربیتی با دقت و ظرافت بیان شده است و والدین با مراجعه به این کتب می‌توانند فرزندان خود را بیمه کنند تا در مواجهه با هرنوع آسیب از خود قدرت دفاع داشته باشند.


نظر شما :