به همت سازمان دانشجویان جهاد دانشگاهی استان مرکزی؛

گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست منطقه دو کشور در دانشگاه پیام نور اراک برگزار می شود

۱۲ آبان ۱۳۹۸ | ۱۹:۱۵ کد : ۱۲۷۲۱ معاونت فرهنگی تاپ خبر
گردهمایی دانشجویان حامی محیط‌زیست منطقه دو کشور به همت جهاد دانشگاهی استان مرکزی و میزبانی دانشگاه پیام نور استان مرکزی برگزار می‌شود .
گردهمایی دانشجویان حامی محیط زیست منطقه دو کشور در دانشگاه پیام نور اراک برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی به نقل از ایسنا مرکزی، علی‌اکبر ملکی‌راد در حاشیه جلسه هماهنگی این برنامه که در جهاد دانشگاهی استان مرکزی و با حضور مسئولان این نهاد، محیط زیست استان و دانشگاه پیام نور برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این گردهمایی تلاش می کند که با همفکری و هم اندیشی دانشجویان حامی محیط‌زیست و سازمان‌های مردم نهاد مرتبط به مسایل زیست‌محیطی ضمن بررسی آخرین وضعیت محیط‌زیست و منابع طبیعی به دنبال ارائه راهکارهایی برای صیانت و حفاظت از این میراث ماندگار باشد.

وی، بررسی عوامل کنترل کننده محیط زیست و نقش دانشجویان، سمن‌ها و آحاد مردم برای آلوده نکردن محیط‌زیست را مهمترین هدف برگزاری این گردهمایی دانست و افزود: در نظر داریم آگاهی بخشی به جامعه هدف را از کانال دانشجویان حامی محیط‌زیست منتقل کنیم و تلاش کنیم تا محیط‌زیستی سالم‌تر و پاک‌تر را به مردم هدیه دهیم.

رئیس دانشگاه پیام نور استان مرکزی آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مردم در خصوص مراقبت از محیط‌زیست را رسالتی مهم و وظیفه‌ای همگانی بیان کرد و افزود: آموزش و آگاهی بخشی در این عرصه می‌تواند بخش اعظمی از تبعات ناشی از آلایندگی محیط‌زیست را کاهش دهد.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه حقوقی محیط‌زیست، پسماندها، انواع آلاینده‌ها و ... را از جمله برنامه‌های این گردهمایی به منظور ایجاد یک نگرش جدید در جامعه هدف بیان کرد.

ملکی‌راد افزود: این سری گردهمایی‌ها در نقاط مختلف کشور و مناطق دانشگاه پیام نور برگزار شده است و دانشگاه پیام نور استان مرکزی مجری برگزاری این گردهمایی دو روزه است.

وی بازدید از تالاب میقان اراک و یکی از واحدهای صنعتی استان به منظور آشنایی با وضعیت زیست محیطی را از برنامه‌های جانبی این گردهمایی بیان کرد و افزود: جهاددانشگاهی بازوی دانشگاه پیام نور در برگزاری این گردهمایی است و این گردهمایی با کمک جهاددانشگاهی به صورت تخصصی برگزار خواهد شد.


نظر شما :