برگزاری سمینار با موضوع مشاوره قبل از ازدواج

۲۳ آذر ۱۳۹۸ | ۱۵:۴۲ کد : ۱۴۰۹۲ معاونت آموزشی
برگزاری سمینار با موضوع مشاوره قبل از ازدواج

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، به همت امور دانشجویی  فرهنگی مرکز جهاد دانشگاهی اراک ، روز سه شنبه 19 آذر 98 سمینار مشاوره قبل از ازدواج با حضور جمعی از دانشجویان ، مسئولین و اساتید برگزار شد.

 میرزاخانی از اساتید مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک ضمن توضیحاتی در خصوص نحوه ازدواج جوانان و لزوم مشاوره های قبل از ازدواج عنوان نمود.

وی با اشاره به اینکه مشاوره های پیش از ازدواج این امکان را به ما می دهد که نسبت به طرف مقابل شناخت پیدا نموده و واقع بینانه عمل کنیم افزود: مشاوره های قبل از ازدواج این امکان را به فرد می دهد تا در انجام تصمیم خود آگاهی کامل پیدا نموده و با درک روشن به هدفی که می خواهیم برسیم.

وی در ادامه به بیان آثار ازدواج پرداخت و افزود: کارکردهای فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و روان شناختی از جمله مهمترین کارکردهای ازدواج به شمار می روند. در آموزش های ﭘﯿﺶ از ازدواج، ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻋﻼئم ﻫﺸﺪار دﻫﻨﺪه در ازدواج اﻫﻤﯿﺖ ﺑﺴﯿﺎری دارد؛ از جمله (باورهای غلط در مورد ازدواج، طلاق، اعتیاد و اختلالات شخصیتی)

وی در پایان با بیان اینکه هر فردی که مایل به داشتن زندگی متاهلی است باید بداند که رابطه ای سالم قطعا از سختی های بسیاری برخوردار است و باید خود را با آن منعطف سازد گفت: هر فرد برای به دست آوردن فرد مورد علاقه خود، پیش از دستاورد خود این نیاز را می بیند که تمام جوانب را در نظر بگیرد تا پس از دستاورد خود، با چالش های جدید مواجه نشود، از آنجایی که ازدواج مهمترین مقوله در زندگی هر فرد می باشد بهتر است واقع بینانه و با روشن بینی خاص به این اتفاق نگاه کند.

در پایان برنامه نیز دانشجویان به پرسش و پاسخ در این زمینه پرداختند.


نظر شما :