گزارش استنادی جامع SID در مورد نشریات مصوب وزارت بهداشت در سال ۹۷ منتشر شد؛

هر آن‌چه که باید درباره‌ی وضعیت نشریات علمی حوزه‌ی علوم پزشکی کشور بدانید + معرفی نشریات برتر

۱۰ اسفند ۱۳۹۸ | ۱۰:۱۴ کد : ۱۶۵۰۵ معاونت پژوهشی تاپ خبر
مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID) نتایج ارزیابی استنادی جامع (JCR) خود از نشریات مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال ۱۳۹۷ را منتشر کرد.
هر آن‌چه که باید درباره‌ی وضعیت نشریات علمی حوزه‌ی علوم پزشکی کشور بدانید + معرفی نشریات برتر

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، ارزیابی استنادی (JCR) یکی از روش‌های متداول و پذیرفته‌شده ارزیابی نشریات علمی است که انجام درست آن نیازمند در اختیار داشتن تمامی اطلاعات (آرشیو شماره‌ها و تمامی عنوان نشریات) است. لذا همواره در حفظ جامعیت و روزآمدی اطلاعات موجود در بانک اطلاعاتی نشریات این پایگاه تلاش شده است.

گزارش‌های استنادی به‌عنوان شاخصی برای میزان کاربرد نتایج پژوهش، نشانگر میزان و کیفیت استفاده‌ی پژوهشگران از مدارک علمی تولید شده است.

در این گزارش، شاخص تاثیر (یک شاخص کمی است که برای ارزیابی، مقایسه و رتبه‌بندی نشریات علمی در رشته‌های مختلف در سطح ملی یا برای مقایسه مجله‌ها در سطح بین‌المللی به کار گرفته می‌شود؛ این شاخص نشان‌دهنده‌ی فراوانی استنادهایی است که در طول یک دوره‌ی زمانی مشخص به مجموعه‌ی مقالات چاپ‌شده در یک نشریه داده می‌شود)، میانگین شاخص تاثیر و شاخص آنی (نشان‌دهنده‌ی توجه سریع مخاطبان به مقالات منتشرشده در یک نشریه) نشریات مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ارزیابی و با مرتب‌سازی بر اساس شاخص تاثیر اعلام شده است.

 

گزارش کامل این ارزیابی را با کلیک بر این‌جا مشاهده کنید


نظر شما :