نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد؛

ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی برای مقابله با تحریم‌ها

/۴۰ سال خودباوری با جهاددانشگاهی/
۰۱ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۲۷ کد : ۲۰۵۷۴ اخبار عمومی تاپ خبر
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی برای تولید مواد اولیه برای مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمنان نظام تاکید کرد.
ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت جهاددانشگاهی برای مقابله با تحریم‌ها

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محمدحسن آصفری در آستانه فرارسیدن ۱۶ مردادماه سالروز تشکیل جهاددانشگاهی با گرامیداشت یاد و خاطره دانشمندان علمی جهاددانشگاهی به‌ویژه مرحوم کاظمی آشتیانی اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک مجموعه‌ی علمی و جهادی و مولود انقلاب اسلامی است و باروحیه جهادی و انقلابی خدمات شایان علمی، تحقیقاتی، پژوهشی و فرهنگی به کشور ارائه کرده است.

وی به اقدامات ماندگار جهاددانشگاهی در طول ۴۰ سال تشکیل آن در کشور اشاره کرد و افزود: توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و به‌کارگیری ظرفیت سلول درمانی ازجمله اقدامات ماندگار این نهاد انقلابی است.

این نماینده مردم در خانه ملت تصریح کرد: جهاددانشگاهی در عمر ۴۰ ساله خود توانسته در حوزه کادر سازی و تربیت نیروی کارآمد و متعهد، کارنامه درخشانی از خود بر جای بگذارد و در حوزه علمی، تحقیقاتی و پژوهشی در کشور جریان سازی تأثیرگذاری داشته باشد.

وی در ادامه، تربیت نیروی انسانی، آرمان‌گرا، پیرو خط امام و رهبری و البته خودباور و خوداتکا را از توفیقات این نهاد انقلابی برشمرد و افزود: جهاددانشگاهی هم‌اکنون در سطحی از تعالی و بالندگی مأموریت‌ها و رسالت‌های خویش قرارگرفته است که توان ارتقای توسعه علمی و فناوری کشور را دارد.

آصفری، برخورداری جهاددانشگاهی از ظرفیت نیروی انسانی خوش‌فکر، خلاق، زبده، توانمند، متعهد و متخصص را از ظرفیت‌های بالای این نهاد انقلابی برشمرد و افزود: این ظرفیت عظیم نیروی انسانی در این نهاد علمی در علوم مختلف می‌تواند راهگشای برون‌رفت از چالش‌های اقتصادی و تولیدی در سال جهش تولید باشد.

وی تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی و صنعتی را چالش بزرگ پیش روی تولید کشور دانست و افزود: این نهاد با ظرفیت بالای علمی از توان لازم برای تولید مواد اولیه واحدهای تولیدی کشور برخوردار است و انتظار می‌رود تا با یک کار جهادی و انقلابی در این حوزه ورود کند تا با جلوگیری از واردات مواد اولیه و نیز مقابله با تحریم‌های ظالمانه‌ای که سد راه واردات مواد اولیه به کشور شده است، به معنای واقعی شاهد جهش و شتاب در تولید باشیم.

این نماینده مجلس ریل‌گذاری جهش تولید را متأثر از فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی جهاددانشگاهی با بهره‌گیری از جوانان خوش‌فکر و ایده پرداز دانست و افزود: ورود جدی جهاددانشگاهی در حوزه تأمین مواد اولیه در داخل کشور موجب بی‌نیازی تولید و صنعت از واردات این محصولات شده و کشور در تولید انواع محصولات خودکفا خواهد شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب به متنوع بودن فعالیت‌های جهاددانشگاهی در حوزه علمی، فناوری‌های نوین، فرهنگی، علوم قرآنی و ... اشاره کرد و گفت: جهاددانشگاهی به معنای واقعی جهاد علمی و جهاد فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است و در این دو عرصه ارزشمند و بزرگ به‌صورت جهادی فعالیت می‌کند.

وی به ارتباط خود با جهاددانشگاهی از سالیان گذشته چه در دانشگاه و چه در کسوت مدیریت اجرایی و قانون‌گذاری اشاره کرد و افزود: در طول این سال‌ها شاهد ارائه خدمات متنوع این نهاد انقلابی به کشور بوده‌ام و همواره علاقه‌مندی به تقویت ارتباط با این مجموعه‌دارم.

آصفری در پایان با تقدیر از فعالیت‌های جهاددانشگاهی استان در حوزه ناباروری اظهار کرد: گرچه معتقدیم هزینه‌های درمان در این حوزه بالاست، اما توقع داریم جهاددانشگاهی جهت کاهش قیمت هزینه‌های باروری و فرزندآوری خانواده‌ها گام‌های مؤثری بردارد.


نظر شما :