استاندار استان مرکزی تاکید کرد:

آینده‌نگری نیروهای جهاددانشگاهی در تبدیل تهدیدها به فرصت/ انجام کارهای پرمخاطره

/۴۰ سال خودباوری با جهاددانشگاهی/
۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۵۰ کد : ۲۰۷۹۸ اخبار عمومی تاپ خبر
استاندار استان مرکزی با تاکید به‌سرعت عمل و آینده‌نگری نیروهای جهاددانشگاهی در تبدیل تهدیدها به فرصت با روحیه بالا در انجام کارهای بزرگ و پرمخاطره گفت: جهاددانشگاهی در طول ۴۰ سال از زمان تشکیل خود یک فرصت بسیار طلایی در حوزه فعالیت‌ها و ماموریت‌های محوله برای نظام اسلامی بوده است که باید از ظرفیت‌های طلایی و توانمندی‌های آن به نحو احسن استفاده کرد.
آینده‌نگری نیروهای جهاددانشگاهی در تبدیل تهدیدها به فرصت/ انجام کارهای پرمخاطره

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی در آستانه فرا رسیدن 16 مردادماه، چهلمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، اظهار کرد: جهاددانشگاهی یکی از یادگارهای ماندگار انقلاب اسلامی است و از این نهاد آرمان‌گرا و پیرو خط امام و رهبری به نیکی یاد می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که جهاددانشگاهی نهادی خوش‌نام با عملکردی به‌دوراز جریانات سیاسی است، اظهار کرد: این مولود ارزشمند انقلاب اسلامی با تعاملات فراگیر، متعهد به پیشرفت دانش‌بنیان کشور است و توانسته در طول 40 سال فعالیت علمی آلوده به مسایل سیاسی نشود و در خط مستقیم امام، انقلاب و رهبری، طیف وسیع و متنوعی از محصولات و خدمات دانش‌بنیان را به‌نظام اسلامی ارایه دهد.

استاندار مرکزی به سبقه ارتباط و فعالیت خود با جهاددانشگاهی اشاره کرد و گفت: از همان ابتدای رویش این نهاد انقلابی در سال 1360 که دانشجو بودم با جهاددانشگاهی آشنا شدم و طی این 40 سال در کسوت مدیریتی تا امروز که در منصب استاندار مرکزی قرار دارم، همواره با جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی پیشرو در رصد و شناسایی نیازهای استراتژیک کشور در ارتباط بوده‌ام و حمایت و پیگیری از دستاوردهای این نهاد خلاق و نوآور و امیدآفرین در حوزه‌های علمی، پزشکی، پژوهشی، درمانی و ... همواره جزو برنامه‌های بنده بوده است.

وی به فعالیت جهاددانشگاهی در استان مرکزی نیز اشاره کرد و افزود: فعالیت مرکز درمان ناباروری به‌عنوان یکی از مراکز علمی و پیشرفته حوزه درمانی در استان مرکزی از افتخارات این استان است و فعالیت این مرکز در دل خانواده‌هایی که در انتظار فرزند هستند امید ایجاد کرده است.

آقازاده، فعالیت مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی را یک کار ارزشمند علمی و درمانی در استان مرکزی برشمرد و افزود: این مرکز علاوه بر فعالیت تحقیقاتی و علمی در حوزه باروری، امیدواری را برای فرزند آوری در بین خانواده‌ها تقویت و دوچندان کرده است.

وی در ادامه به فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی جهاددانشگاهی به‌عنوان یک نهاد خودباور و خود اتکا، جریان‌ساز، فناور و پیشرو اشاره کرد و افزود: جوانان مصمم، پر اراده و خستگی‌ناپذیر و البته پربازده و برخوردار از فرهنگ جهادی و روحیه انقلابی با مهارت کامل در شناسایی گلوگاه‌های فناوری استراتژیک در کشور، جهش تاثیرگذار علمی و پژوهشی در حوزه فعالیت‌های خویش داشته‌اند و روزبه‌روز شاهد افزایش این فعالیت‌ها در کشور و استان مرکزی در موضوعات مختلف هستیم.

آقازاده، به‌سرعت عمل و آینده‌نگری نیروهای جهاددانشگاهی در تبدیل تهدیدها به فرصت با روحیه بالا در انجام کارهای بزرگ و پرمخاطره اشاره کرد و افزود: جهاددانشگاهی در طول 40 سال از زمان تشکیل خود یک فرصت بسیار طلایی در حوزه فعالیت‌ها و ماموریت‌های محوله برای نظام اسلامی بوده است که باید از ظرفیت‌های طلایی و توانمندی‌های آن به نحو احسن استفاده کرد.

وی تاکید کرد: این نهاد انقلابی با گذشت چهار دهه از فعالیت خود در حالی در راستای کادرسازی و تربیت نیروی کارآمد و متعهد گام برداشت که به‌هیچ‌وجه نگاه سیاسی به پیرامون نداشت. نگاه جهاددانشگاهی یک نگاه جریان‌ساز و تاثیرگذار به انقلاب است که از خدمات تخصصی فراگیر در سراسر کشور گرفته تا دستاوردهای شاخص در عرصه‌های ملی و بین‌المللی را رقم‌زده و همواره بر این باور قلبی است که باید با استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها به قله‌های رفیع علمی دست‌یافت و خوشبختانه این مسیر را به‌خوبی پیموده است.

استاندار مرکزی در پاسخ به این پرسش که جهاددانشگاهی به‌عنوان نهادی پیشرو و نوآور چه نقشی در رصد و شناسایی نیازهای جامعه می‌تواند ایفا کند و اولویت واگذاری ماموریت‌های جدید به جهاددانشگاهی چیست و چه برنامه‌هایی جهت استفاده از ظرفیت جهاددانشگاهی برای برطرف کردن نیازهای استان وجود دارد، گفت: جهاددانشگاهی درادامه فعالیت‌های خود در عرصه‌های آموزشی، تحقیقاتی، علمی و پژوهشی توانسته است در حوزه ارتقای شاخص‌های فرهنگی کشور نیز به‌خوبی ورود کند.

وی، فعالیت خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و خبرگزاری بین‌المللی قرآن کریم (ایکنا) را از جمله دستاوردهای فرهنگی جهاددانشگاهی برشمرد و افزود: خبرگزاری ایسنا به‌عنوان یکی از خبرگزاری‌های فعال کشور همواره با انعکاس اخبار و وقایع امید بخش، دستاوردهای نظام اسلامی را به‌خوبی منعکس کرده و در طول فعالیت خود حامی دولت‌ها و منافع مردم بوده است.

استاندار مرکزی تاکید کرد: خبرگزاری ایسنا با سابقه‌ای طولانی و تاثیرگذار در عرصه خبر با امانت‌داری و صداقت در انعکاس رویدادهای جامعه و نیز خبرگزاری ایکنا به‌عنوان یک خبرگزاری نوپا و تخصصی در حوزه قرآنی و دینی از جمله رویش‌های جهاددانشگاهی در عرصه فرهنگی هستند.

آقازاده، همچنین به گستردگی و تنوع خدمات جهاددانشگاهی در سطح کشور اشاره کرد و افزود: جلسه‌ای که حدود دو ماه پیش با دکتر طیبی رییس جهاددانشگاهی برگزار و منجر به تنظیم و امضای تفاهم‌نامه و موافقت‌نامه‌ای بین مدیریت اجرایی استان مرکزی و جهاددانشگاهی شد تا فعالیت این نهاد در استان مرکزی تقویت شود و با تامین زیرساخت‌های ایجاد و توسعه فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان از مخترعان و نخبگان علمی، پژوهشی حمایت شود.

وی در ادامه به واردات شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای تولیدی و صنعتی در حوزه تامین مواد اولیه و نیازهای چرخه تولید و ماشین آلات در کشور اشاره کرد و افزود: جهاددانشگاهی می‌تواند در استمرار کارآیی و توانمندی‌های خویش با ثبت اقدامات خط شکنانه برای رفع نیازهای کشور ورود پیدا کند تا شاهد خودکفایی و قطع وابستگی نظام اسلامی به خارج از کشور باشیم.

استاندار مرکزی تصریح کرد: جهاددانشگاهی در گام دوم فعالیت‌های خویش باید در حوزه تهیه و تولید مواد اولیه چرخه تولید و صنعت کشور که هم‌اکنون از خارج از کشور وارد می‌شود، به‌طورجدی ورود پیدا کند و با همراهی و همگامی با شرکت‌های دانش‌بنیان باعث شود که وابستگی به درآمدهای نفتی به حداقل رسیده و مصرف ارز و واردات کاهش یابد.


نظر شما :