مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی؛

فعالیت‌های جهاددانشگاهی منطبق بر روحیه خودباوری است

۰۸ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۷ کد : ۲۰۹۷۵ اخبار عمومی تاپ خبر
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی به ضرورت تبیین جایگاه تخصصی جهاددانشگاهی اشاره و اظهار کرد: تمامی فعالیت‌های این نهاد منطبق با روحیه جهادی است و خودباوری در این مجموعه کاملاً مشهود است.
فعالیت‌های جهاددانشگاهی منطبق بر روحیه خودباوری است

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا، بیان کرد: جهاددانشگاهی در مرداد سال ۵۹ با صدور پیامی از سوی امام راحل و با ورود نخبگان فرهنگی، علمی و دانشگاهی تأسیس شد و امروز پس از گذشت ۴ دهه مأموریت‌های تعریف شده محقق شده است.

وی تصریح کرد: نامگذاری این نهاد انقلابی تحت عنوان جهاد بیانگر این حقیقت است که فعالیت‌ها در ۲ قالب اسمی و شکل‌دهی ماهیت جهادگونه خود را حفظ کرده و اقدامات ارزشی با اتکا به مبانی علمی و نوآورانه شتاب بیشتری داشته باشد. اقدامات صورت گرفته از سوی این نهاد در طول ۴۰ سال با فراز و نشیب‌هایی مواجه بوده است، اما شواهد دلالت بر کارنامه قابل قبول این مجموعه دارد.

قربان‌پور رویکرد جهاددانشگاهی را پیشرو، فزاینده و اثربخش توصیف و بیان کرد: بی‌شک این مجموعه برای شتاب بیشتر در انجام امور نیاز به نیروی انسانی، آزادی اختیار عمل، ابزار مقدماتی و تخصصی دارد.

وی با اشاره به اینکه عموم مردم بین خدمات ارائه شده از سوی جهاددانشگاهی با سایر دانشگاه‌ها تفاوتی قائل نیستند، اظهار کرد: دیدگاه آحاد جامعه به مجموعه جهاددانشگاهی کلی است و فقط افراد متخصص می‌توانند نسبت به تفاوت‌های این مجموعه با سایز مراکز علمی اشراف داشته باشند، اما فعالان این عرصه باید دقت داشته باشند تا با روش‌های مختلف دیدگاه عموم را تغییر دهند؛ چراکه ممکن است مردم به دلیل عدم آشنایی گمان برند این نهاد به وظایف خود عمل نمی‌کند.

وی به ضرورت تبیین جایگاه تخصصی جهاددانشگاهی اشاره و اظهار کرد: تمامی فعالیت‌های این نهاد منطبق با روحیه جهادی است و خودباوری در این مجموعه کاملاً مشهود است و همین امر باعث شده است تا خدمات بسیار ارزشی در حوزه رفع نیازهای عموم در دست اقدام باشد.

قربان‌پور بیان کرد: خوشبختانه پس از پیروزی اتقلاب ظرفیت‌های بسیاری در ایران ایجاد شده است که همگی قابلیت بین‌المللی شدن دارند، تجربه ثابت کرده است هرگاه فعل خواستن را صرف کردیم به قله‌های کمال در عرصه‌های مهم رسیدیم. کسب قدرت نرم سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اعتقادی زمینه اثرگذاری ایران در جهان را فراهم کرده است و امروز دنیا به راحتی از نگاه سیاسی ایران نمی‌گذرد.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی با ورود متخصصانه و نوآورانه در موضوع‌های متنوع جهان شمول می‌تواند به توسعه عدالت اجتماعی کمک کند، ادامه داد: تا بین‌المللی شدن خدمات این مجموعه راهی نیست، اما تحقق این امر به تعهد و تخصص توأم با خلاقیت، کادر علمی با تجربه و حمایت جدی‌تر مسئولان بستگی دارد.

قربان‌پور به بازتاب دو رسانه ایکنا و ایسنا نیز اشاره و بیان کرد: جهاددانشگاهی با راه‌اندازی این ۲ خبرگزاری ظرفیت خوبی ایجاد و نیروهای متعهد و متخصص را گردهم جمع کرده است. خبرگزاری ایکنا تجربه موفقی بوده و به دلیل قرآنی بودن محل مناسبی برای مراجعه  جامعه قرآنی به شمار می‌رود.

وی در پایان ضرورت بازنگری در اهداف خبرگزاری ایکنا و ایسنا را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: نگاه به فعالیت‌های رسانه‌ای نباید خبر محور باشد، دنیای امروز دنیای تحول است و لازم است از اطلاعات جلوتر باشیم و کیفی‌تر پیش رویم و براساس پیش‌بینی‌های درست راه را تعیین و ظرفیت را برای دیگران با ابزار جدید تعریف کنیم.


نظر شما :