تلاش مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی استان مرکزی در مسیر پشتیبانی از ایده‌ها و خلاقیت‌ها

۱۳ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۹ کد : ۲۱۲۱۱ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
معاون فناوری مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی استان مرکزی در محلات و نیم ور محلات گفت: این مرکز تلاش می کند که از ایده‌ها و خلاقیت‌ها در راستای حرکت رو به جلو و تبدیل شدن به محصولات قابل عرضه و تجاری پشتیبانی کند.
تلاش مرکز رشد واحدهای فناور جهاد دانشگاهی استان مرکزی در مسیر پشتیبانی از ایده‌ها و خلاقیت‌ها

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی؛ قاسم براتی در آستانه فرا رسیدن 16 مردادماه سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی در گفت وگو با ایسنا، درخصوص مرکز رشد واحدهای فناور محلات و نیم ور که به عنوان یکی از مراکز زیرمجموعه جهاد دانشگاهی استان فعالیت می کند، اظهار کرد: این مرکز در سال 1393 با اخذ مجوز از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در شهر نیم ور تأسیس شد و در اسفندماه سال 1396 فعالیت خود را در محلات گسترش داد.

وی اظهار کرد: استراتژی اصلی مرکز رشد، ارائه دامنه وسیع و متنوعی از امکانات، خدمات و فرآیندهایی است که به افزایش ضریب موفقیت واحدهای فناور در آغاز فعالیت آنها کمک کرده و رشد واحدهایی را که دارای پتانسیل لازم برای تبدیل به مولدهای کار هستند، تسریع می‌کند.

براتی مهمترین دستاوردهای این مرکز را جذب افراد دارای ایده و خلاق، در اختیار قرار دادن امکانات و تجهیزات اداری و ارائه مشاوره در زمینه کسب و کار، بازاریابی و تجاری سازی محصول، حمایت از دانش آموختگان نخبه دانشگاهی و کارآفرین و کمک به رشد هسته ها، شرکت ها و موسسات فناور و نوپا عنوان کرد.

وی گفت: معرفی مرکز رشد به عنوان یک مرکز تخصصی در سطح منطقه در زمینه ارائه خدمات و ابزارهای مطمئن به کارآفرینان، افراد خلاق و صاحبان ایده برای تبدیل نوآوری ها و دستاوردهای تحقیقاتی‌شان به محصولات قابل عرضه و تجاری از اقدامات مهم انجام شده در راستای خدمت رسانی گسترده است.

براتی افزود: فعالیت مرکز رشد اصولا در زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای محقق جوان، کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری، بسترسازی ایجاد فرصت های شغلی مناسـب جهت جذب کارآفـرینان و دانـش آمـوختگان دانشـگاهی و توسعه محصولات و فرایندهای فناوری و تولیدی قابل عرضه به بازار است که برگرفته از مسائل اقتصادی روز کشور مانند جهش تولید با نگاه به سرمایه های داخلی، توجه و تمرکز بر علم و فناوری روز دنیا در رسیدن به اهداف و بکارگیری و حمایت از جوانان دانشگاهی و فارغ التحصیلان خلاق فعالیت می کند.

وی اظهار کرد: طی دو سال گذشته تعداد کثیری از مقامات شهرستان از جمله امام جمعه شهر محلات، نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار، شهردار، بخشدار و ... از این مرکز بازدید داشته و در جریان فضای کاری و برنامه های آن قرار گرفته اند، همچنین انعقاد تفاهم نامه همکاری با ادارات و دانشگاه های شهرستان از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)، مرکز فنی و حرفه ای شهرستان محلات، پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی، دانشگاه دولتی شهرستان محلات و دانشگاه پیام نور محلات انجام شده است.


نظر شما :