یک مسئول در جهاد دانشگاهی استان مرکزی خبر داد:

امکان فروش اینترنتی محصولات طرح های زنان سرپرست خانوار و توسعه ملی مشاغل خانگی

۱۵ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۹ کد : ۲۱۴۲۹ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: در راستای جهش تولید، کلیه محصولات تولید شده در دو طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و طرح توسعه ملی مشاغل خانگی در فروشگاه های اینترنتی پیش بینی شده، جهت اتصال به بازار در سطح ملی و بین المللی به فروش می رسند.
امکان فروش اینترنتی محصولات طرح های زنان سرپرست خانوار و توسعه ملی مشاغل خانگی

به گزارش روابط عمومی جها دانشگاهی استان مرکزی،فاطمه غنی پور در آستانه فرا رسیدن ۱۶ مردادماه سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی اظهار کرد: طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به صورت همزمان در کشور در ۳۱ استان با کارفرمایی معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با اجرای جهاددانشگاهی در حال اجراست.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ نفر در چهار ماه اول امسال برای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در اراک شناسایی شده اند، افزود: ظرفیت اجرای این طرح در استان ۱۷۰۰ نفر برای جامعه هدف تمامی اقشار شامل زن و مرد زیر سن ۵۵ سال است.

غنی پور اظهار کرد: ۱۵ پیشران در راستای اجرای این طرح در استان شناسایی شده اند که در حوزه  پوشاک، تولیدات آشپزخانه، تولید البسه بیمارستانی، زیورآلات سنتی، خیاطی، تولید انواع، جاجیم بافی، صنایع دستی، چرم و لوسترسازی فعالیت دارند.

مدیر اجرایی این طرح در استان گفت: این طرح در سه مرحله شامل بررسی و شناسایی مزیت‌ها و توانمندی‌ های مناطق، توانمندسازی و آموزش متقاضیان کار و در نهایت، وصل کردن شاغلان خانگی به بازارها اجرا می‌شود.

غنی‌پور افزود: ایجاد اشتغال پایدار، اتصال پایدار صاحبان مشاغل خانگی به بازار، توانمندسازی شغلی متقاضیان و کاهش وابستگی به تسهیلات از اهداف این طرح  است.

وی اظهار کرد: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی یک طرح دو جانبه بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجای‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی است که این سازمان به عنوان  یک ارگان تسهیل‌گر در این حوزه در نظر گرفته شده تا پروژه‌های مبتنی بر توسعه مشاغل خانگی را به صورت هدفمند اجرا کند.

غنی پور افزود: در تعریفی ساده، شغل خانگی عبارت از کاری است که توسط اعضا خانواده در محیط خانه صورت می­‌گیرد و مزاحمتی برای همسایگان ایجاد نکند و اینکه در محیط خانه فقط تولید کالا صورت گیرد و عرضه، فروش و بازاریابی آن به خارج از محیط مسکونی انتقال یابد.

وی گفت: محققان از کسب و کارهای خانگی به­ عنوان یک ظرفیت مناسب برای اشتغال­زایی و فرصتی برای ایجاد آثار مثبت مالی برای صاحبان مشاغل یاد می‌کنند.

وی اظهار کرد: امروزه کسب و کارهای خانگی به­ عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد در سراسر جهان محسوب می­­‌شوند که قابلیت انجام این نوع کسب و کار در منزل سبب ایجاد مزایایی از جمله ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه­‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب، استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد- شاگردی بین اعضای خانواده می شود.

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی گفت: برای اجرای طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی، سامانه مشاغل خانگی راه اندازی شده است که در آن خدماتی همچون مشاوره، آموزش، طراحی، تولید، بسته بندی، بازارسازی، بازاریابی و اتصال به بازار و فروش در نظر گرفته شده است.

غنی‌پور افزود: بحث اتصال به بازار نیز از نکات مهم و مورد توجه در این طرح است تا فرد توانمند شده بتواند محصول خود را به بازار عرضه کند و خوشبختانه با تلاش همکاران در سازمان مرکزی کلیه محصولات پیشرانان طرح توانمند سازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و طرح توسعه ملی مشاغل خانگی در استان مرکزی، از طریق درگاه ها و فروشگاه های اینترنتی پیش بینی شده و با همکاری مرکز کسب و کارهای اینترنتی جهاددانشگاهی استان مرکزی  در هفته های آتی رونمایی و در سطح  ملی و بین المللی به فروش خواهد رسید.


نظر شما :