نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

جهاد دانشگاهی به حوزه ساخت واکسن کرونا ورود کند

۱۹ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۲:۲۷ کد : ۲۱۵۴۳ اخبار عمومی تاپ خبر
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در دیدار با مسئولان و اعضای جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و هزینه ها و مشکلات بسیاری که این بیماری برای دنیا و کشور ایجاد کرده است، بر لزوم نقش آفرینی مجموعه های علمی و دانشگاهی بویژه جهاد دانشگاهی در حوزه تهیه و تولید واکسن این بیماری تاکید کرد.
جهاد دانشگاهی به حوزه ساخت واکسن کرونا ورود کند

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی، پنجشنبه 16 مردادماه در دیدار مسئولان و اعضای جهاد دانشگاهی استان مرکزی که به مناسبت سالروز تاسیس این نهاد انقلابی انجام شد، ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی ، آن را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست که در عرصه های علمی توانسته بدرخشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در اداه عنوان کرد :تولید واکسن کرونا توسط محققان داخلی را مصداق فتح قله ای بزرگ توسط ایران دانست و اظهار کرد: رکن اصلی موفقیت در هر اقدامی توکل بر خداست چرا که بدون اذن و یاری او هیچ کاری به سرانجام نمی رسد و ما مصادیق موفقیت در سایه توکل به خداوند متعال را بارها در کشور مشاهده کرده ایم.

وی با تاکید بر اینکه کار برای رضای خدا و عمل به تکلیف هیچگاه پشیمانی به دنبال نخواهد داشت، گفت: خوداتکایی و خودکفایی اصل بسیار مهمی است که متاسفانه مورد غفلت واقع شده است. در حالی که باید با استفاده از ظرفیت های موجود پیشرفت های قابل توجهی را در بخش های مختلف از جمله صادرات رقم بزنیم.

دری نجف آبادی با بیان اینکه محصولات صادراتی باید تکنولوژی محور و قابل رقابت با نمونه های خارجی باشند، اظهار کرد: روحیه جهادی باید در مسیر توسعه و پیشرفت مد نظر همگان قرار بگیرد ولی متاسفانه در مواردی در این حوزه کوتاهی شده است.

وی با بیان اینکه ایران با دشمنان بسیار و اقدامات خصمانه بسیاری از جمله تحریم های بسیار سخت دست و پنجه نرم می کند، اظهار کرد: در این شرایط باید به صادرات غیرنفتی توجه ویژه داشته و سالیانه میلیاردها دلار صادرات غیرنفتی را رقم بزنیم.

دری نجف آبادی تاکید کرد: جهاد دانشگاهی به عنوان یک موتور متحرک و فعال می تواند در این زمینه به خوبی نقش آفرینی کند تا در نهایت در سایه تلاش این نهاد و دیگر ارکان کشور در این حوزه به پیشرفت و تسوعه و خوداتکایی دست یابیم.

وی با بیان اینکه در حوزه دانشگاه ها توسعه کمی مهم نیست و باید به توسعه کیفی بیندیشیم، اظهار کرد: مدرک دانشگاهی مشکلی از مشکلات کشور را رفع نمی کند، آنچه ما نیاز داریم انسان های دلسوز، کارآمد، با مهارت و متخصص و دغدغه مند است. مشکلات کشور را مردان و زنان فداکار و مسئولیت پذیر رفع می کنند.

دری نجف آبادی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی برای سه سال آینده برنامه خوبی داشته باشد و گره های کور را باز کند.


نظر شما :