به‌درخواست خبرگزاری ایکنا؛

نشست استاندار مرکزی با جامعه قرآنی برگزار می‌شود

۳۰ مرداد ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۵ کد : ۲۱۹۱۲ معاونت فرهنگی تاپ خبر
استاندار مرکزی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر برگزاری نشست با جامعه فعال قرآنی گفت: با انجام این اقدام موافقم و خبرگزاری ایکنا به عنوان خبرگزاری فعال در حوزه قرآن و نشر معارف دینی پیگیری این امر را انجام دهد.
نشست استاندار مرکزی با جامعه قرآنی برگزار می‌شود

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی به نقل ایکنا از استان مرکزی، سید علی آقازاده، استاندار مرکزی عصر روز گذشته، ۲۹ مرداد ماه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه که در استانداری این استان برگزار شد، از زحمات اصحاب رسانه استان تقدیر کرد و گفت: خبرنگاران، فیلم‌سازان وعکاسان از دوران دفاع مقدس جانفشانی‌ها و مجاهدت‌های بسیاری در راستای پیشبرد اهداف انقلاب داشتند که همواره این نقش در طول ۴۰ سال مستمر بوده و امروز هم در مبارزه با کرونا این نقش بسیار مؤثر و گسترده است که جای تقدیر دارد.

وی اظهار کرد: متأسفانه در طول بیماری کرونا محدودیت‌های بسیار زیادی برای مردم و دولت و جامعه ایجاد شده که علی‌رغم وجود این محدودیت‌ها هنوز هم خبرنگاران به وظایف و رسالات اصلی خود به خوبی عمل می‌کنند. با توجه به نزدیک شدن ماه محرم و ایام سوگواری سیدالشهداء(ع) امید است رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی بیشتر نقش‌آفرین باشند.

بهره‌برداری از ۹۰۱ پروژه به مناسبت هفته دولت

آقازاده ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، از بهره‌برداری ۹۰۱ پروژه در استان به مناسبت هفته دولت خبر داد و افزود: همچنین در این هفته عملیات اجرایی ۹۰ پروژه آغاز خواهد شد که در مجموع حدود یکهزار پروژه در هفته دولت افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شوند. در هفته دولت ۸۰۶ پروژه عمرانی با اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که ۷۲۰ پروژه آن با اعتبار ۶۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری و ۸۶ پروژه با اعتبار ۱۸۰ میلیارد تومان عملیات اجرایی آنان آغاز خواهد شد. همچنین پروژه‌های عمرانی هفته دولت نسبت به سال ۹۸ کاهش ۶ درصدی از نظر تعداد وکاهش ۱۵ درصدی از نظر اعتبار را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های اقتصادی امسال رشد قابل توجه را نشان می‌دهد، تصریح کرد: تعداد پروژه‌های هفته دولت در سال جاری ۱۸۵ پروژه با اعتبار یکهزار و ۱۳۵ میلیارد تومان است که ۱۸۱ پروژه آن با اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد و ۴ پروژه با اعتبار ۱۶ میلیارد تومان کلنگ‌زنی می شود. پروژه‌های اقتصادی هفته دولت سال ۹۹ نسبت به هفته دولت مشابه سال گذشته رشد ۴۲ درصدی از نظر تعداد و رشد ۸ درصدی از نظر مبلغ را گزارش می‌دهد. همچنین، میزان اشتغال پروژه‌های هفته دولت ۹ هزار و ۲۴۰ شغل مستقیم و غیرمستقیم است. البته تا پایان سال ۹۹ افتتاح پروژه‌ها به طور مستمر انجام خواهد شد و در استان مرکزی دولت متعهد به انجام ۲۰ هزار شغل است که در راستای تحقق آن تلاش می‌شود.

استاندار مرکزی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایکنا مبنی بر برگزاری نشست با جامعه فعال قرآنی گفت: با انجام این اقدام موافق هستم و خبرگزاری ایکنا به عنوان خبرگزاری فعال در حوزه قرآن و نشر معارف دینی پیگیری این امر را انجام دهد. بنده به مدیر دفتر خود اعلام کردم که این دیدار را در برنامه‌های بعد از هفته دولت بگنجاند.  

آقازاده درباره ضعف برخی از مدیران استانی تصریح کرد: ضعف مدیران در برخی موارد قابل کتمان نیست، اما شاید یافتن همه فاکتورها در یک نفر میسر نباشد، حتی اگر نهایت شایسته سالاری هم در حوزه انتخاب مدیران محقق شود، شرایط امروز کشور و قوانین و ضوابط دست بسیاری از مدیران را می‌بندد، شرایط کار کردن بسیار سخت است و یک عده اصلا مسئولیت قبول نمی‌کنند، ولی با این وجود، تلاش برای انتخاب فرد شایسته صورت می گیرد.

وی همچنین به تشریح آخرین وضعیت شرکت هپکو پرداخت و اضافه کرد: در ابتدای امر طرح واگذاری شرکت هپکو به سازمان تأمین اجتماعی برای عده‌ای قابل هضم نبود، اما پس از دو بار ملاقات با مدیرعامل سازمان به این نتیجه رسیدیم که هپکو تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی می‌تواند به شرایط ایده‌آل و آرمانی خود بازگردد. امروز ۲۰ میلیارد تومان برای پرداخت حقوق دو ماهه هپکو واریز شد و امیدست که حقوق مرداد ماه هم به سرعت پرداخت شود. در حال حاضر ۲۳۰ میلیارد تومان اعتبار نقد در حساب سازمان راهداری کشور برای عقد قرارداد با هپکو موجود است، اما متأسفانه هپکو به دلیل بدهی‌های موجود، با مسئله عدم دریافت ضمانت نامه بانکی روبه‌روست که مقرر شد بانک رفاه ضمانت‌نامه را برای هپکو صادر کند که این مهم قرارداد ۵۰۰ میلیارد تومانی را برای این شرکت رقم خواهد زد. همچنین ورود هپکو به تولید گریدر برای مدیریت شرکت فرصتی استثنایی است.

مسئله واگذاری آذرآب مطرح نیست

وی درباره شرکت آذرآب هم اظهار کرد: مسئله واگذاری برای آذرآب مطرح نیست. این شرکت در حال حاضر شرایط نسبتا خوبی دارد و امیدواریم که بدهی در روند تولید این شرکت تأثیری نداشته باشد. البته هپکو برای عقد قرارداد با مشکل استعلام و ضمانت‌نامه بانکی هم روبروست.

استاندار مرکزی در خصوص ارتباط استاندار با مجمع نمایندگان استان هم گفت: شاید اختلاف نظر و سلیقه بیم ما وجود داشته باشد، اما دعوایی وجود نداشته و با هیچ نماینده‌ای بحث و مشکل نداریم. به نمایندگان مردم احترام می‌گذاریم و این اختلاف نظرها نمی‌تواند وحدت استان را تحت تأثیر قرار دهد. سعی می‌کنیم به مانند سه سال اخیر حواشی سیاسی در استان بروز نکند به ویژه اینکه در این مدت طبق شاخص‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی کار مستمر غیرسیاسی در استان شکل گرفته است و عملکرد اقتصادی استان در شرایط کنونی و تحریم رضایت بخش بوده و منتقل نکردن اقدامات صورت گرفته به مردم خیانت است.

تزریق امید به جامعه ضروری است

آقازاده به صادرات غیرنفتی استان مرکزی در سال ۹۹ اشاره کرد و افزود: میزان صادرات سال جاری به دلیل شیوع کرونا کاهش یافته و شاید شاهد تحقق آمار صادراتی سال گذشته نباشیم ولی در قیاس با کشور وضعیت استان مرکزی امیدوارکننده است و این امید باید به مردم منتقل شود. حتی اگر قوی‌ترین شخص کشور به عنوان رییس جمهور انتخاب شود با این اسباب، امکانات، نیرو و درآمد اگر به بهترین شکل عمل کند فقط ۵ درصد با عملکرد دولت تدبیر و امید اختلاف خواهد داشت.

وی در خصوص استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی اظهار کرد: همواره بر استفاده از ظرفیت بسیار خوب بسیج سازندگی استان تأکید داشته‌ام و در جلسه‌ای که چند روز قبل با فرمانده سپاه روح الله و بسیج سازندگی برگزار شد بر اهمیت این موضوع سفارش شد. همچنین در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی در انجام پروژه‌ها به ادارات تأکید شد تا بتوان در این شرایط اقتصادی از این ظرفیت بهتر و شایسته‌تر استفاده کرد.


نظر شما :