سهم ۲ هزار نفری استان مرکزی در طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی»

۱۹ شهریور ۱۳۹۹ | ۱۶:۳۲ کد : ۲۲۵۹۹ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی، سهمیه این استان در طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» را ۲ هزار نفر اعلام کرد.
سهم ۲ هزار نفری استان مرکزی در طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی»

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی به نقل از خبرگزاری فارس از اراک، مسعود شهرجردی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح ملی «توسعه مشاغل خانگی» اظهار کرد: بر اساس سهمیه اختصاص یافته به استان مرکزی 2 هزار نفر می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

وی افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در حوزه جهاد دانشگاهی با توجه به  شیوع کرونا و تعطیلی کسب و کارها مورد توجه قرار گرفته تا از این طریق به ایجاد اشتغال توجه ویژه‌تری صورت گیرد.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه این نهاد به عنوان یک نهاد توسعه‌ای مسئولیت اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را با کارفرمایی وزارت تعاون برعهده دارد، افزود: هدف از اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی  کمک به رونق اقتصاد خانواده‌ها، تحقق شعار جهش تولید و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور است که سه فاز شناسایی مزیت‌های استان، توانمندسازی و اتصال به بازار کار اجرا می‌شود.

شهرجردی گفت: در استان مرکزی 2 هزار نفر می‌توانند زیرپوشش این طرح قرار گرفته و از تسهیلات آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به شرایط بهره‌مندی افزود: در استان مرکزی دبیرخانه طرح در سه منطقه شامل  اراک، کمیجان، شازند، خنداب، تفرش، آشتیان و فراهان با محوریت اراک، خمین، دلیجان، محلات با محوریت نیم‌ور محلات و  ساوه و زرندیه با محوریت ساوه  راه اندازی می شود و دبیرخانه مرکزی طرح نیز در اراک مستقر خواهد بود تا متقاضیان بتوانند از طریق ارتباط با این مراکز درخواست‌های خود را پیگیری کنند.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با بیان اینکه این طرح  هفته آینده عملیاتی می‌شود، ادامه داد: متقاضیان برای شرکت در این طرح می‌توانند وارد سایت ثبت نام مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی شده و نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

همچنین فاطمه غنی‌پور مدیرسازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاد   دانشگاهی استان مرکزی «هرخانه یک محصول » را شعار این طرح برشمرد و گفت:  یکی از مزیت‌های این طرح عدم نیاز به ایجاد سوله، کارخانه و تجهیزات سنگین است.


نظر شما :