برگزاری کارگاه آموزشی گیاهان دارویی و میوه خشک در راستای اجرای طرح مشاغل خانگی در استان مرکزی

۰۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۱۳ کد : ۲۳۰۴۵ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال
کارگاه آموزشی گیاهان دارویی و میوه خشک در راستای اجرای طرح مشاغل خانگی در استان مرکزی ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی در سالن آمفی تئاتر جهاددانشگاهی استان برگزار شد.
برگزاری کارگاه آموزشی گیاهان دارویی و میوه خشک در راستای اجرای طرح مشاغل خانگی در استان مرکزی

بر اساس این گزارش؛ فاطمه غنی پور مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی در این کارگاه آموزشی، تصریح کرد: امروزه مشاغل خانگی و خرد نقش بسیار زیادی در رفع معضل بیکاری ایفا می ‌کنند.


وی با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله انجام می‌شود که مرحله نخست آن بررسی و شناسایی مزیت‌ ها و توانمندی‌ های مناطق است، افزود: مرحله دوم توانمندسازی و آموزش متقاضیان و مرحله سوم وصل کردن شاغلان خانگی به بازارها است.

مدیر اجرایی طرح ادامه داد: در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی تفکیک جنسیتی وجود ندارد و زنان و مردان می ‌توانند با توجه به مهارت های خود، شغل ایجاد کنند.

غنی پور توانمندسازی متقاضیان را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: متقاضی باید مشاوره، هدایت و آموزش های تکمیلی کوتاه مدت لازم را دیده باشند و در واقع توانمند شده باشد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بحث اتصال به بازار نیز از نکات مهم و مورد توجه در این طرح است که فرد توانمند شده بتواند محصول خود را به بازار عرضه کند.

پروین فراهان بانوی کارآفرین و تولید کننده گیاهان دارویی و میوه خشک استان مرکزی  نیز در ادامه افزود: سالانه بسیاری از گیاهان دارویی و میوه ها در باغات استان از بین می رود و در نتیجه باغداران خسارت های فراوانی متحمل می شوند در حالی که با خشک کردن میوه ها می توان ضمن ایجاد درآمد، در زمینه اشتغالزایی هموطنان نیز گامی برداشت.

وی با اشاره به اینکه تمام موفقیت‌های امروز را ناشی از لطف وکمک خداوند می دانم، تصریح کرد: علاقه به محصولات گیاهی و  ارگانیک و تهیه این محصولات اولین جرقه فعالیت‌ هایم بود.

کارآفرین نمونه کشوری در پایان خاطرنشان کرد: با راه اندازی اولین کارگاه خشک کن گیاه دارویی و میوه در سطح استان مرکزی توانسته با تولید گیاهان دارویی،دم نوش دارویی و میوه ای  و میوه خشک برای30 نفر فرصت اشتغال ایجاد نماید.

شایان ذکر است؛ در پایان این کارگاه آموزشی، تفاهم نامه همکاری با پیشران تولیدکننده گیاهان دارویی و میوه خشک در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی منعقد شد.


نظر شما :