حمایت فرماندار جدید خنداب از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی

۰۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۵۵ کد : ۲۳۲۱۵ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
خزائی پور فرماندار جدید خنداب ضمن استقبال از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی بر حمایت این طرح در استان و شهر خنداب تاکید کرد.
حمایت فرماندار جدید خنداب از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی

بر اساس این گزارش؛ حسن خزائی پور فرماندار خنداب ،7 مهرماه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی، مدیر اجرایی طرح و هیات همراه که در فرمانداری این شهر برگزار شد ضمن استقبال از طرح ملی توسعه مشاغل خانگی بر حمایت این طرح در این شهرستان تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه منطقه خنداب دارای استعدادهای ویژه کشاورزی ائم از انواع باغات، و منطقه بکر گردشگری  است، افزود: شغل اصلی ساکنین این منطقه کشاورزی و باغداری است؛ لذا باید در زمینه تولید و  فراوری انواع  میوه  اقدامات اساسی جهت ایجاد ارزش افزوده و کمک به اقتصاد منطقه انجام شود.

خزائی پور اضافه کرد: منطقه خنداب پتانسیل بسیار مهم و ویژه ای دارد که می تواند در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی یاریگر جهاددانشگاهی باشد که در این راستا، تبلیغات گسترده و وسیعی در اجرای این طرح انجام خواهد شد.

مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در ادامه اظهارکرد:  براساس تفاهم نامه همکاری مشترک فی مابین اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی ،طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور و با هدف کمک و رونق اقتصاد خانوار، تحقق شعار سال و توسعه جایگاه مشاغل خانگی در اقتصاد کشور اجرا می ‌شود. 

وی با اشاره به اینکه سهمیه استان مرکزی در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی2 هزار نفر است، خاطرنشان کرد: این طرح در سه مرحله شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در حوزه مشاغل خانگی، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار طراحی شده است 

مدیر پروژه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان، ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری و غیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی، توانمندسازی و اتصال آنان به بازار، ایجاد زیرساخت های بازاریابی، ایجاد بازار مکان های مختلف برای تولید کنندگان از اهداف این طرح بیان کرد.

به گفته وی شرکت متقاضیان مشاغل خانگی در این طرح برای عموم آزاد است و تنها محدودیت موجود برای افراد زیر ۱۸ سال و دارای بیمه کارفرمایی نباشند.

لازم به ذکر است؛ دبیرخانه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در شهرستان‌های اراک، خنداب و کمیجان، فراهان، تفرش، آشتیان و شازند با محوریت دفتر جهاد دانشگاهی در اراک بزودی افتتاح خواهد شد.


نظر شما :