رشد ۱۵ درصدی انعقاد قرارداد توسط نمایندگی بانک خون بند ناف در استان مرکزی

۰۷ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۳ کد : ۲۳۲۳۶ معاونت پژوهشی
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی از رشد ۱۵ درصدی انعقاد قرارداد توسط بانک خون بند ناف رویان این واحد در ۶ ماهه سال جاری خبر داد.
رشد ۱۵ درصدی انعقاد قرارداد توسط نمایندگی بانک خون بند ناف در استان مرکزی

مسعود شهرجردی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه بانک خون بند ناف رویان جهاد دانشگاهی در استان مرکزی سابقه فعالیت 11 ساله دارد، گفت: این مجموعه در استان مرکزی در شش ماهه سال جاری رکورددار ثبت قرارداد نسبت به کل سنوات فعالیت خود بوده و در شهریورماه امسال بهترین عملکرد را نسبت به کلیه شهریورماه های سال های گذشته رقم زده است.

وی ذخیره سلول های بنیادی خون بند ناف را به نوعی مصداق ذخیره سازی و پس انداز سلامتی دانست و اظهار کرد: سلول های یاد شده در درمان بسیاری از بیماری های سخت درمان از جمله سرطان ها بکار گرفته می شوند.

شهرجردی با اشاره به امکان درمان 80 نوع بیماری با استفاده از این سلول ها گفت: ثبت نام جهت استفاده از خدمات این مرکز به صورت اینترنتی انجام می شود و والدین پس از پرداخت هزینه، قراردادی را با مرکز منعقد می کنند که بر اساس آن، در زمان بستری مادر در بیمارستان و وضع حمل وی، نمونه گیری خون بند ناف نوزاد انجام می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی بر لزوم فرهنگ سازی جهت تبیین اهمیت استفاده از این امکان در راستای پس انداز سلامتی برای اعضای خانواده تاکید کرد و افزود: هزینه کرد برای سلامتی بسیار ضروری تر و مفیدتر از هزینه های گاه تجملاتی است که برای نوزادان انجام می شود.


نظر شما :