ساماندهی مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار با شعار "هر خانه یک محصول"

۰۹ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۰۳ کد : ۲۳۲۹۷ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌ها و توسعه اقتصاد کشور از طریق توسعه مشاغل خانگی است.
ساماندهی مشاغل خانگی و ایجاد اشتغال پایدار با شعار "هر خانه یک محصول"

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، فاطمه غنی‌پور، مدیرسازمان تجاری‌سازی و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان مرکزی در گفت و گو با روابط عمومی عنوان کرد : مشاغل خانگی دارای قدمتی دیرینه است و در قالب این طرح قرار است به نوعی مشاغل خانگی ساماندهی شوند. این طرح به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌ها و توسعه اقتصاد کشور از طریق توسعه مشاغل خانگی است و این مهم را با شعار هر خانه یک محصول دنبال می‌کند.

 وی تصریح کرد: عنصر مدیریت در حوزه فعالیت‌های مرتبط با مشاغل خانگی تاکنون مغفول مانده است و یکی از اموری که جهاد دانشگاهی دنبال می‌کند مدیریت این عرصه است و در این راستا شناسایی ظرفیت‌های اشتغال در قالب کار مطالعاتی انجام شد.

غنی‌پور یکی از مشکلات فعالان حوزه مشاغل خانگی را فروش و اتصال به بازار عنوان کرد و افزود: شبکه‌سازی و ایجاد بانک‌های اطلاعاتی در قالب این طرح می‌تواند بخش مهمی از این مشکل را برطرف کرده و با تجمیع ظرفیت‌ها به پایداری بیشتر تولید و تسهیل در اموری همچون تهیه مواد اولیه و تأمین تقاضاهای با حجم بالا در بازارهای مختلف رسید و بازارهای خوبی برای محصولات این عرصه فراهم کرد.

 وی ادامه داد: یکی از شاخص‌های اجرای این طرح توسعه تکنولوژی در مشاغل خانگی و بکار گرفتن ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برای رفع نیازهای فعالان مشاغل خانگی در اموری همچون تولید محتوا، بازاریابی، بسته‌بندی، برندینگ و تولید تجهیزات است. جهاد دانشگاهی  سه مکان‌بازار اینترنتی را با همکاری  برای عرضه محصولات مشاغل خانگی پیش‌بینی کرده است.

 این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در این طرح به ازای هر ۵۰ نفر یک تسهیلگر فعال می‌شود که محصولات یک منطقه  را به صورت تخصصی در شبکه‌های فروش اینترنتی ارائه کند.


نظر شما :