رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی عنوان کرد:

آمادگی آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاددانشگاهی برای جمع‌آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی اراک

۰۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۱ کد : ۲۳۳۲۳ معاونت پژوهشی تاپ خبر
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی از آمادگی آزمایشگاه معتمد محیط زیست این نهاد برای جمع‌آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی اراک خبر داد.
آمادگی آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاددانشگاهی برای جمع‌آوری و بی‌خطرسازی پسماندهای عفونی اراک

مسعود شهرجردی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به تخصصی که این آزمایشگاه از آن برخوردار است، به خوبی می تواند به این حوزه ورود کرده و در این بخش خدمت رسانی کند.

وی با بیان اینکه میزان پسماندهای عفونی مطب ها، پاراکلینیک ها، درمانگاه ها و ... قابل توجه است، اظهار کرد: دفع این پسماندها در حالتی که بی خطر نشده اند می تواند علاوه بر آلوده کردن خاک باعث آلوده شدن زباله های عادی نیز شده و هزینه های بهداشتی و درمانی بسیاری را به شهر تحمیل کند.

شهرجردی با تاکید بر اینکه عدم مدیریت این حوزه قطعا هزینه های بسیاری را علاوه بر هزینه درمان بر دوش شهر می گذارد، افزود: خوشبختانه با توجه به برخورداری بیمارستان ها از اتوکلاو مشکلی در خصوص بی خطرسازی پسماندهای آنها وجود ندارد، اما وقتی پسماندهای عفونی بی خطر نشده مطب ها همراه با پسماندهای بی خطر بیمارستان ها دفع می شود، در واقع تمامی زحمات و هزینه هایی که برای بی خطرسازی زباله های بیمارستانی صورت گرفته به هدر می رود.

وی با تاکید بر اینکه اینکار باید به مجموعه های متخصص سپرده شود و آزمایشگاه معتمد محیط زیست جهاد دانشگاهی بواسطه تخصصی که در حوزه محیط زیست دارد می تواند به خوبی از عهده اینکار برآید، اظهار کرد: ما می توانیم در این حوزه نیز همچون دیگر حوزه ها خدمات خوبی را به مردم استان ارائه دهیم.

شهرجردی با تاکید بر اینکه پسماند عفونی یک معضل بسیار بزرگ در اراک است، گفت: جمع آوری و بی خطرسازی این پسماندها باید توسط یک مجری در قالب قرارداد با مطب ها به انجام برسد و نهادهای ذیربط ناظر عملکرد این مجموعه را بررسی کنند.


نظر شما :