تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در فرمانداری شازند

۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۵۳ کد : ۲۳۴۹۴ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در فرمانداری شازند و بر لزوم همکاری و حمایت از آن تاکید شد.
تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در فرمانداری شازند

 بر اساس این گزارش؛ جمشیدی معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندای شازند،13 مهرماه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی و مدیرستفا مرکزی که در راستای اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی صورت گرفت، گفت: شازند در حوزه کشاورزی و گردشگری ظرفیت های بسیار خوبی دارد و علاوه بر این ظرفیت ها، وجود واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ در این منطقه، از مزیت های این شهرستان به شمار می رود.

وی ضمن اعلام آمادگی و همکاری در این طرح ملی بر لزوم حمایت و همکاری بخشداران و دهیاران شهرستان شازند تاکید کرد وافزود: امید است چندین برند در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از این شهرستان داشته باشیم.

مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی در ادامه اظهارکرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی از جمله طرح ‌های حمایتی حوزه اشتغال، ذیل برنامه اشتغال فراگیر است که با نقش آفرینی جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای در حال اجرا می ‌باشد.

وی با بیان اینکه اتصال به بازار یکی از ویژگی های مهم این طرح می باشد، هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات آموزش و مشاوره حضوری وغیرحضوری به متقاضیان مشاغل خانگی جهت اتصال به بازار و ایجاد زیرساخت های بازاریابی و فروش محصولات مشاغل خانگی بیان کرد.

 فاطمه غنی پور مدیر ستفا مرکزی در ادامه با تشریح طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، اظهارکرد: طرح ملی الگوی نوین توسعه مشاغل خانگی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانش‌آموختگان جهاددانشگاهی به منظور تحقق شعار سال، رونق اقتصاد خانوار و حمایت از توسعه و ایجاد کسب و کارهای خرد و خانگی اجرا می شود.

وی تصریح کرد: بهره مندی از ظرفیت مشاغل خانگی جهت ایجاد اشتغال پایدار و مولد، خوداشتغالی متقاضیان، ورود به بازار کار، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف، ...از دیگر اهداف این طرح ملی است.

غنی پور با اشاره به اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با رویکرد هر خانه یک محصول و در راستای تحقق جهش تولید و با هدف اتصال فعالان مشاغل خانگی به بازار در قالب شبکه سازی همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی حال اجراست، از مسئولین و فعالان تقاضای همکاری در معرفی طرح توسعه ملی مشاغل خانگی را خواستار شد.


نظر شما :