نخستین مجله الکترونیکی گل و گیاه کشور با عنوان باغِ دیجیتال ، به همت واحد فناور دیجی باغ منتشر شد.

نخستین مجله الکترونیکی گل و گیاه کشور با عنوان باغِ دیجیتال ، به همت واحد فناور دیجی باغ مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان محلات منتشر شد.
نخستین مجله الکترونیکی گل و گیاه کشور با عنوان باغِ دیجیتال  ، به همت واحد فناور دیجی باغ منتشر شد.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، به همت واحد فناور دیجی باغ مستقر در مرکز رشد واحدهای فناور شهرستان محلات، یازدهم مهرماه نخستین مجله الکترونیکی گل و گیاه کشور در شهرستان محلات منتشر شد.

محمد فروتن بنیانگذار دیجی باغ در خصوص انتشار نخسین مجله الکترونیکی گل و گیاه کشور اظهار کرد: کمتر از ۶ ماه از تاسیس سایت دیجی باغ می‌گذرد، این سایت ابتدا با هدف آموزش در زمینه گیاهان زینتی پایه‌گذاری شد و در این مدت کوتاه توانست جایگاه خاصی در بین علاقمندان گل و گیاه پیدا کند.

وی افزود: در این مدت کوتاه در اینستاگرام دیجی‌باغ با حجم زیادی از پیام‌های مخاطبین مواجه شدیم که به دنبال مطالب آموزشی در زمینه‌های مورد نظر خود بودند، گستردگی درخواست‌ها به حدی بود که نیاز به تخصص در حوزه‌های مختلف کشاورزی احساس می‌شد، در نتیجه سعی کردیم از مهندسین و مجربین فعال در حوزه‌های مرتبط دعوت به عمل آوریم تا با تولید محتوای آموزشی بتوانیم بخشی از این نیاز را برطرف سازیم ، مجله باغ دیجیتال گام اول برای مرتفع ساختن این نیاز است که با حمایت مرکز رشد جهاد دانشگاهی شهرستان محلات توانستیم این گام مهم را برداریم و امید است به کمک مخاطبان و پیوستن تدریجی دیگر متخصصین به باغ دیجیتال بتوانیم گام‌های موثرتری در پیشبرد این هدف برداریم.

فروتن بیان کرد: مجموعه تولیدکنندگان این مجله متشکل از یک کارشناس ارشد حشره‌شناسی، کارشناس ارشد بیوتکنولوژی گیاهی، کارشناس ارشد بیماری‌شناسی، کارشناس فضای سبز و شخص بنده و تعدادی فعال در زمینه ویراستاری و صفحه‌‌آراست که به غیر از یک نفر که از قزوین در این تیم فعالیت دارد، مابقی افراد بومی شهرستان محلات هستند.

وی در خصوص محوریت این مجله، گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده هر ماه یک شماره از این مجله منتشر خواهد شد، در شماره نخست به بخشی از معضلات شهرداری اراک نیز اشاره شده تا بتوان از علاقه مندان با دریافت همفکری در راستای کمک به شهرداری هم اقداماتی را انجام داد.

بنیان‌گذار دیجی‌باغ با اشاره به اینکه شماره بعدی آبان‌ماه منتشر خواهد شد، گفت: در این مجموعه در حال حاضر هشت نفر فعالیت دارند که به زودی قرار است یک نفر دیگر که در حوزه گیاهان دارویی تخصص دارد از شهر جهرم به این مجموعه اضافه شود، همچنین افرادی که در این مجموعه همکاری دارند بدون دریافت وجه فعالیت می‌کنند و ایده درآمدزایی مجزا در این مجموعه مشخص نشده است اما قرار بر این است که در آینده به سمت درآمدزایی هم حرکت کنیم.

 


نظر شما :