بازدید ناظر استانی طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار استان مرکزی از روند اتصال به بازار متقاضیان طرح

۲۹ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۴ کد : ۲۴۰۰۷ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال
 معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی و کارشناس این اداره، ۲۸ مهرماه با حضور در دفتر ستفا مرکزی از روند اتصال به بازار متقاضیان طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و طرح توسعه ملی مشاغل خانگی  بازدید به عمل آوردند.

 بر اساس این گزارش؛ نگین براتی معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی و کارشناس این اداره با حضور در دفتر ستفا مرکزی ضمن بررسی اقدامات صورت گرفته در طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان ابراز خرسندی کرد.

وی در خصوص نحوه اجرای این طرح ملی، تصریح کرد: موافقت نامه سه جانبه ای میان معاونت امور زنان و خانوار ریاست جمهوری، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان در خصوص توانمندسازی اقتصادی130زن سرپرست خانوار بر اساس طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار در استان انجام شده است.

وی جامعه هدف طرح را شامل زنان همسر فوت شده، زنان مطلقه، زنان دارای همسر (زندانی، از کار افتاده، معتاد، متواری، مفقودالاثر)، دختران مجرد هرگز ازدواج نکرده بیکار در فاصله سنی ۴۵ تا ۵۵ سال عنوان کرد.

براتی با اشاره به اینکه رویکرد این طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و اتصال آنان به بازارهای فروش محصولات است، اظهارکرد: خوداشتغالی زنان سرپرست خانوار، بهبود معیشت و افزایش رفاه زنان سرپرست خانوار، اتصال صاحبان کسب و کار خانگی به بازارهای هدف و بنگاه های پیشرو را از دیگر اهداف این طرح ملی بیان کرد.

شایان ذکر است؛ در این بازدید معاون اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از نزدیک  در جریان نحوه تماس اولیه، مشاوره، آموزش های عمومی وتخصصی، مزایای طرح، نحوه اتصال متقاضیان به پشتیبانان و بازار فروش از طریق سامانه طرح توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار و فروشگاه های اینترنتی  قرار گرفت.


نظر شما :