تست رایگان قند خون در آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی استان مرکزی

۲۷ آبان ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۳ کد : ۲۴۷۷۴ معاونت پژوهشی تاپ خبر
مدیر آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی استان مرکزی از انجام تست رایگان قند خون در این آزمایشگاه خبر داد.
تست رایگان قند خون در آزمایشگاه تشخیص طبی جهاد دانشگاهی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، علی حقدادی مدیر آزمایشگاه تشخیص طبی حکیم جهاد دانشگاهی استان مرکزی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه این آزمایشگاه با توجه به فرا رسیدن هفته دیابت، آزمایش قند خون را به صورت رایگان برای متقاضیان انجام می دهد، اظهار کرد: افراد می توانند با مراجعه به این مرکز تا پنج شنبه 29  آبانماه از این خدمت به صورت رایگان بهره ببرند.

وی اظهار کرد: این اقدام، به نوعی، هم تاکیدی بر لزوم توجه مردم به کنترل وضعیت سلامت شان و هم اقدامی در راستای ترویج فرهنگ خودمراقبتی است، در واقع افراد با اینکار عملکرد بدن در حوزه قند خون را بررسی کرده و می توانند در صورت وجود کوچکترین علامت از بروز مشکلاتی در این سیستم با مراجعه بموقع به پزشک از دامنه دار شدن بیماری جلوگیری کرده و آنرا به خوبی مدیریت کنند.

حقدادی در ادامه با بیان اینکه کلیه آزمایش های روتین، در این مرکز برای مراجعین انجام می شود، افزود: با توجه به فعالیت مرکز درمان ناباروری در جهاد دانشگاهی استان و ارائه خدمات جراحی در این حوزه به بیماران و با توجه به شیوع کرونا، انجام تست الایزا که قبل از انجام عمل جراحی برای این افراد لازم است توسط این آزمایشگاه به انجام می رسد.

وی تصریح کرد: بر اساس نتایج این تست، نسبت به انجام یا عدم انجام جراحی تصمیم گیری می شود. این تست ها به اصفهان ارسال می شود و در عرض 1.5 روز پاسخ تست به فرد ارائه می شود.

حقدادی این تست را جزو الزامات این جراحی ها دانست و افزود: اگر وجود آنتی بادی مربوط به بیماری کرونا بر اساس این تست در بدن فرد مثبت اعلام شود، عمل جراحی تا زمان بهبود یافتن فرد لغو می شود.

وی تاکید کرد: این تست نقش اساسی در تعیین تکلیف اینگونه اعمال جراحی که اتفاقا درمان های بسیار حساسی بوده و نتیجه آنها برای خانواده هایی که از طریق اینگونه درمان ها در پی باروری هستند، بسیار مهم است و در واقع این آزمایش به اجرای درست روند درمان بسیار کمک خواهد کرد.

حقدادی تعرفه های این آزمایشگاه را عمومی غیر دولتی عنوان کرد که یک سوم تا دو سوم از دیگر مراکز ارزانتر است و گفت: در بین آزمایشگاه های اراک، آزمایش کاریوتایپ منحصرا در این آزمایشگاه به انجام می رسد.


نظر شما :