معاون استاندار:

مجموعه مدیریتی شهرستان‌ها به پیشبرد طرح توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی کمک کنند

۱۹ آذر ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۷ کد : ۲۵۵۳۹ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
معاون اقتصادی استاندار مرکزی گفت: در راستای اجرای طرح توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی، نظرات فرمانداران اخذ و مجموعه مدیریتی شهرستان‌ها به لحاظ فکری تاثیر مناسبی در پیشبرد امور در این حوزه داشته باشند.
مجموعه مدیریتی شهرستان‌ها به پیشبرد طرح توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی کمک کنند

سعید فرخی روز سه شنبه ۱۸ اذر در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان مرکزی اظهار کرد: طرح توسعه مشاغل خانگی همزمان با سراسر کشور با جدیت و بر مبنای مطالعه علمی در استان مرکزی آغاز شده و امیدواریم این طرح با نتایج خوب، مبنا و پایه اقدامات بعدی و موثر در حوزه اشتغال باشد.

وی افزود: فرمانداران باید نقطه نظرات خود را در اینباره به مجریان طرح اعلام کنند. همچنین مجریان طرح نیز باید در  انتخاب پیشران و مشاور دقت لازم را داشته باشند تا میزان اشتغال مدنظر در این طرح که حدود دوهزار طرح در استان مرکزی از مجموع ۵۴ هزار طرح در کشور است، محقق شود.

معاون‌ اقتصادی استاندار مرکزی درباره عملکرد نهادهای حمایتی و بانک ها در خصوص تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه ۹۹ تصریح کرد: با توجه به تاخیر ارسال و ارائه گزارش در خصوص عملکرد ضعیف برخی بانک ها در پرداخت تسهیلات، نمی‌توان مقصر تمامی تاخیرها را بانک دانست بلکه ممکن است گاهی کوتاهی از سوی دستگاه اجرایی صورت گرفته باشد. کمیجان در پرداخت تسهیلات بهزیستی عملکرد بیش از ۹۶ درصدی و در تسهیلات کمیته امداد عملکرد ۳۱ درصدی داشته که بعید است تمامی این اختلاف پرداخت در دو نهاد نشان از اختلال در عملکرد بانک باشد.

فرخی اضافه کرد: در شهرستان ها با برگزاری کارگروه های شهرستانی باید مشکلات موجود شناسایی ‌و احصا شده و درخصوص عملکرد بانک هایی که تخصیص ۱۰۰ درصدی نداشتند علت یابی شوند.

وی ادامه داد: هیچ بانکی حق ندارد خارج از مقررات و قوانین موجود، درخواست تضامین و مدارک از منقاضیان داشته باشد، همچنین اعلام فرصت دوماهه توسط بانک ها به منظور بررسی مدارک متقاضیان قابل قبول نیست و باید این مهم نیز پیگیری شود.


نظر شما :