در حاشیه آئین استقبال از دانشجویان جدید الورود : توسعه مهارت آموزی و کارآفرینی از اهداف اصلی مراکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی می باشد

۲۷ مهر ۱۳۹۷ | ۱۲:۰۸ کد : ۲۶۴۰ معاونت آموزشی
مهندس شهرجردی سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی : توسعه مهارت آموزی و کارآفرینی از اهداف اصلی دانشگاه محسوب می شود؛ لذا دانشجویان باید علاوه بر تحصیل به دنبال کسب مهارت در دانشگاه باشند که در همین راستا برنامه های مختلفی در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک تدوین شده است ،
در حاشیه آئین استقبال از دانشجویان جدید الورود : توسعه مهارت آموزی و کارآفرینی از اهداف اصلی مراکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی  می باشد


 

آئین استقبال از دانشجویان  جدیدالورود مقاطع کاردانی و کارشناسی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک، 25 مهرماه در سالن آمفی تئاتر جهاددانشگاهی استان مرکزی برگزار شد ، این مراسم با استقبال  پرشور دانشجویان جدید الورد همراه بود .

مهندس مسعود شهرجردی، سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی در حاشیه این مراسم با تشریح فعالیت های این مرکز، اظهارکرد: دوره های آموزشی با ماموریت های فناوری اطلاعات، معماری و فرهنگی و ... در حال انجام است ، وی با اشاره به نگاه توسعه ای این مرکز، افزود: با توجه به محدودیت فضای آموزشی، فضای جدید مرکز مطابق با استانداردهای آموزشی حدود سه سال پیش به بهره برداری رسیده که تمامی زیرساخت های یک دانشگاه را داراست.

شهرجردی با بیان اینکه این مرکز در سال 96 و همچنین 97 با توجه به شاخص های اجتماعی، فرهنگی، پژوهشی و ... به عنوان مرکز برگزیده کشوری انتخاب شده است، اذعان کرد: در جشنواره ملی حرکت این مرکز در دو حوزه انجمن های علمی صنعت و مدیریت و خدمات اجتماعی حائز رتبه برگزیده کشوری شد و همچنین در جشنواره فرهنگی اجتماعی رویش در دانشگاه جامع علمی کاربردی موفق به کسب رتبه اول در عرصه فرهنگ و اندیشه شده است.

سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک در بخش دیگری از سخنانش، تصریح کرد: توسعه مهارت آموزی و کارآفرینی از اهداف اصلی دانشگاه محسوب می شود؛ لذا دانشجویان باید علاوه بر تحصیل به دنبال کسب مهارت در دانشگاه باشند که در همین راستا برنامه های مختلفی در دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه مرکز تدوین شده است.

وی با اشاره به شعار "یک فارغ التحصیل، یک کارآفرین"، تصریح کرد: مدل زنجیره ای از دانش تا ارزش با 12 زیربرنامه برای نخستن بار در سطح مراکز علمی کاربردی استان در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک در حال پیاده سازی است.

وی نقش اساتید در فرایند این مدل آموزشی را بسیار موثر ارزیابی کرد و افزود: نتیجه این مدل باید منجر به کارآفرینی و اشتغال فارغ التحصیلان  در جامعه شود.

این مقام مسئول در پایان، خاطرنشان کرد: امید است با مشارکت بالای دانشجویان در برنامه های مختلف در طول ترم تحصیلی، شاهد رشد و شکوفایی استعدادهای دانشجویی باشیم.

در این مراسم معاون آموزشی مرکز و مدیران  محترم گروه های صنعت و مدیریت و خدمات اجتماعی در خصوص قوانین و آیین نامه های آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی مطالبی را عنوان نمودند ، سپس مدیر امور فرهنگی دانشجویی مرکزتوضیحاتی در خصوص خدمات و تسهیلات فراهم شده برای دانشجویان توسط مرکز و برنامه های فرهنگی و اجتماعی و ورزشی مرکز در طی ترم های آتی مطالبی را بیان کردند.


نظر شما :