در کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان محلات طرح ملی مشاغل خانگی تشریح شد

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان محلات با حضور فرماندار محلات، رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی، مدیر اجرایی طرح و مسئول دبیرخانه این طرح و جمعی از مسئولان در این شهرستان برگزار شد.
طرح ملی توسعه مشاغل خانگی باحضور فرماندار شهرستان محلات ومسئولان جهاددانشگاهی مورد معرفی و تبیین قرار گرفت ﻃﺮﺡ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻠﻲ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺧﺎﻧﮕﻲ به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای در راستای تحقق شعار سال و کمک به رونق اقتصاد خانوار و ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌ها و توسعه اقتصاد کشور از طریق توسعه مشاغل خانگی است. دکتر ناظمی فرماندار محلات در این کارگروه بر لزوم حمایت از طرح ملی مشاغل خانگی تاکید کرد
در کارگروه اشتغال وسرمایه گذاری شهرستان محلات طرح ملی مشاغل خانگی تشریح شد

جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان محلات با حضور فرماندار محلات، رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی، مدیر اجرایی طرح و مسئول دبیرخانه این طرح  و جمعی از مسئولان در این شهرستان برگزار شد. 

بر اساس این گزارش؛ دکتر ناظمی فرماندار محلات در این کارگروه بر لزوم حمایت از طرح ملی مشاغل خانگی تاکید کرد و گفت: جهاددانشگاهی با رویکرد نقش دانش بنیانی و توانمندی  علمی توانسته قدم های خوبی برای مردم و جوانان بردارد.

وی همچنین در خصوص مرکز رشد واحدهای فناور محلات جهاددانشگاهی سخنانی بیان کرد.و تاکید نمود یکی از راهکارهای کمک به اشتغال برای جوانان استفاده از ظرفیت های دانش و فناوری و راه اندازی شرکت های دانش بنیان است.

مسعود شهرجردی رئیس جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در ادامه ضمن تشریح طرح ملی مشاغل خانگی در استان، گفت: ﻃﺮﺡ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻠﻲ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺧﺎﻧﮕﻲ به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری جهاد دانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای در راستای تحقق شعار سال و کمک به رونق اقتصاد خانوار اجرا می شود.

وی سهمیه استان مرکزی در اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی را 2 هزار نفرعنوان کرد و افزود: این طرح با هدف ایجاد اشتغال پایدار و تامین بازار مصرف اجرا می ‌شود.

شهرجردی همچنین با اشاره به فعالیت مرکز رشد واحدهای فناور محلات و نیم ور اضافه کرد: این مرکز ارائه دهنده خدمات و ابزارهای مطمئن به کارآفرینان، واحدهای فناور نوپا و جوان در طول دوره شروع فعالیت آن­ها برای تبدیل نوآوری ­ها و دستاوردهای تحقیقاتی‌شان به محصولات دارای توجیه اقتصادی در زمینه های مختلف می ‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: استراتژی اصـلی مرکز رشد، ارائه دامنــه وسیـع و متنوعی از امکانات، خدمات و فرآیندهایی اسـت که به افزایش ضریب موفقیت واحدهای فناور در آغاز فعالیت آن­ها کمک می‌کند و رشد واحدهایی را که دارای پتانسیل لازم برای تبدیل به مولدهای کار هستند، تسریع می‌نماید

فاطمه غنی پور مدیر ستفا مرکزی نیز در ادامه با تشریح طرح ملی مشاغل خانگی، گفت: این طرح در سه مرحله انجام شامل بررسی و شناسایی مزیت‌ها و توانمندی‌­های مناطق، توانمندسازی و آموزش متقاضیان کار و سوم وصل کردن شاغلان خانگی به بازارها اجرا می ‌شود.

وی بیان کرد: ﻃﺮﺡ ﺗﻮﺳﻌﻪ ﻣﻠﻲ ﻣﺸﺎﻏﻞ ﺧﺎﻧﮕﻲ به همت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد توسعه ای در راستای تحقق شعار سال و کمک به رونق اقتصاد خانوار و  ایجاد درآمد پایدار برای خانواده‌ها و توسعه اقتصاد کشور از طریق توسعه مشاغل خانگی است.


نظر شما :