سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی بیان کرد: ضرورت حمایت از جهاددانشگاهی استان مرکزی برای ورود به عرصه صنعت

۰۶ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۴ کد : ۲۷۳۳۷ اخبار عمومی تاپ خبر
سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: این نهاد برای ورود تاثیرگذار به عرصه صنعت نیازمند حمایت های مجموعه استان است.
سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی بیان کرد: ضرورت حمایت از جهاددانشگاهی استان مرکزی برای ورود به عرصه صنعت

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: این نهاد برای ورود تاثیرگذار به عرصه صنعت نیازمند حمایت های مجموعه استان است.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی به نقل از ایسنا مرکزی دکترعلی اصغر غفاری زاده  ششم بهمن ماه در آیین تکریم و معارفه رییس جهاد دانشگاهی استان مرکزی، اظهار کرد: جهاد دانشگاهی جزو معدود نهادهایی است که توانایی ورود به بسیاری از عرصه ها همچون پزشکی، کشاورزی، خدمات و صنعت را داراست و جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز از این قاعده مستثنی نیست، بر این اساس خواسته ها و مطالباتی که از این مجموعه انتظار می رود به حق است و باید در این زمینه ها برنامه ریزی شود.

وی با تاکید بر اینکه قصد ما در مجموعه جهاد دانشگاهی استان مرکزی، ضمن ادامه فعالیت های قبل، تحول درون و برون سازمانی است تا استان و کشور ثمره آن را ببیند، گفت: زمانی می توان اعلام کرد که کار متفاوتی را به انجام رسانده ایم که بتوان محصول و ثمره آن را دید. کارهای بسیاری در این مجموعه انجام شده است، اما هنوز ظرفیت های بسیاری باقی است و در مسیر جدید پیش رو توجه بیشتر به حوزه های صنعت، کشاورزی و پزشکی را مدنظر خواهیم داشت، هرچند که برای ورود به عرصه صنعت نیازمند حمایت های استان هستیم.

غفاری زاده تصریح کرد: جهاد دانشگاهی وابسته به درآمدهای خود است و باید مسئولان در کنار توقعاتی که از جهاد دانشگاهی دارند، حمایت از این نهاد را نیز مدنظر داشته باشند، چراکه اگر حمایتی صورت نگیرد نمی توان به ایده ها و برنامه های تدوین شده رسید.

با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی استان در حوزه درمان ناباروری اظهار کرد: در این عرصه درصدد تبدیل شدن به بازوی دانشگاه علوم پزشکی هستیم. از طرفی این نهاد انقلابی مجموعه ای است که پژوهشکده های فراوانی را در سطح کشور در اختیار دارد که می توانند در زمینه صنعت، پزشکی و کشاورزی استان ورود کنند، اما نیازمند تامین زیرساخت های لازم در این عرصه ها و حمایت مجموعه استان برای محقق کردن اهداف هستیم.

وظیفه گرایی به ماموریت گرایی بدل شود

مسعود شهرجردی رییس سابق جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در این آئین با بیان اینکه تمرکز کار در دوره فعالیت بنده به عنوان رئیس جهاد دانشگاهی بر تعامل با بخش های مختلف بود و بر این اساس عقد قراردادها و تفاهم نامه های همکاری با مجموعه هایی مانند کارخانه آذرآب، سازمان آب و فاضلاب، نظام مهندسی، دانشگاه آزاد، هلال احمر، استانداری مرکزی شورای رفاه صنعت آب وبرق و ... انجام گرفت.

 

وی افزود: در این مجموعه ۸۱ نفر مشغول به فعالیت هستند و سعی شده است که با گردش شغلی ارتقا و توانمندسازی اعضا صورت گیرد و طی ۲ سال اخیر هیچ نیرویی از خارج به این مجموعه وارد نشده است و سعی بر توانمندسازی نیروهای موجود جهاد دانشگاهی بوده است.

شهرجردی گفت: در این دوره از محل سفر ریاست جمهوری و بودجه متوازن، بودجه مجموعه ارتقا یافت و توسعه امکانات و تجهیزات رقم خورد.

وی افزود: در این دوره اجرا و اتمام طرح های پژوهشی انجام شد که بخشی شامل شناسایی شاخص های توسعه اجتماعی سند ارتقای وضعیت زنان منطقه آزاد کیش، پیگیری اجرای سند ارتقای وضعیت زنان جزیره قشم در سال ۹۹ ، ایجاد پایگاه اطلاعات مکانی در محیط gis برای اراضی در حریم و خارج از حریم شهرهای استان مرکزی، تدوین طرح جامع گردشگری استان، ارزیابی تاب آوری مناطق شهری کلانشهر اراک در سال ۹۸ و تدوین طرح جامع گردشگری شهر های محلات شازند دلیجان خمین و ... می شود.

شهرجردی با اشاره به همکاری جهاد دانشگاهی در تدوین سند پیشگیری از بحران استان مرکزی، افزود: در حوزه درمان نیز پژوهش های بسیاری صورت گرفته است و راه اندازی ازمایشگاه تشخیص طبی، کلینیک های غدد، سلامت جنسی و اهدا، راه اندازی آزمایشگاه معتمد محیط زیست، راه اندازی دفتر نمایندگی سلول های بنیادی و ... نیز به انجام رسید.

وی با بیان اینکه تاکید جهاد دانشگاهی بر انجام طرح های بر زمین مانده است، افزود: راه اندازی مرکز تحقیقات انار با نگاه دانش بنیان پیگیزی شده است که فعلا این طرح در کمیسیون تلفیق مجلس در حال بررسی است و با کمک کمسیسون کشاورزی مجلس می توان این طرح را اجرایی کرد.

شهرجردی با اشاره به کسب رتبه های برتر توسط مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک در سال ۹۸ و مرکز نیمور در سال ۹۹، گفت: در این دوره مرکز آزمون جهاد دانشگاهی راه اندازی شد و آزمون های استخدامی و مکاتبه ای توسط این مرکز به انجام رسید.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی نیز فعالیت های بسیاری صورت گرفت، گفت: در این راستا فعالیت های شاخصی همچون اخذ موافقت قطعی سازمان دانشجویان، راه اندازی گروه های جهادی محرومیت زدایی جهادگران، افتتاح باشگاه دانشجویان محیط زیست، برگزاری نشست های تخصصی، برگزاری نگوداشت پروفسور قوام زاده به همت خبرگزاری ایسنا و ... به انجام رسید، همچنین تلاش شده است رشد دوبرابری نشر کتاب در مجموعه انجام گرفته و بیش از ۱۵۰ عنوان کتاب در این حوزه رونمایی شد.

شهرجردی ضمن اشاره به فعالیت های این مجموعه در حوزه کرونا، یکی از فعالیت جهاد دانشگاهی را ارتقای واحدهای فناور دانست و گفت: فعالیت های تاثیرگذار یک مجموعه نیازمند یک سری اصلاحات ساختاری است و مسلما این اصلاحات همراه با برخی بداخلاقی ها و حتی بداخلاقی های سیاسی خواهد بود که البته از این بداخلاقی ها دور نماندیم و امیدواریم در دوره جدید مدیریتی پروژه محوری مدنظر قرار گیرد و وظیفه گرایی به ماموریت گرایی بدل شود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم، مسعود شهرجردی رئیس سابق جهاد دانشگاهی استان مرکزی تکریم شد و علی اصغر غفاری زاده به عنوان سرپرست جدید این نهاد معارفه شد.

.


نظر شما :