در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان استان مرکزی با شهدا عنوان شد: پیشروی تفکر انقلابی تا مرزهای مدیترانه

۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۳ کد : ۲۷۵۹۸ معاونت فرهنگی تاپ خبر
مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی گفت: با وجود تمام سختی‌ها خوشبختانه انقلاب رشد، شکوفایی و بالندگی خود را داشته است و توانست تفکر انقلابی خود را تا از یک سو تا مرزهای مدیترانه و از سوی دیگر تا چین و قلب اروپا پیش برد.
در مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان استان مرکزی با شهدا عنوان شد: پیشروی تفکر انقلابی تا مرزهای مدیترانه

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، مراسم تجدید میثاق دانشگاهیان با شهدا 14 بهمن ماه به همت جهاددانشگاهی و با حضور حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان، علی‌اصغر غفاری‌زاده، سرپرست جهاد دانشگاهی استان، رؤسا، معاونان و نمایندگان نهادهای مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در گلزار شهدای اراک برگزار شد.
 

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌مقدم، مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان مرکزی در جمع دانشگاهیان اظهارکرد: تجدید میثاق با شهدا، آرمان‌های امام راحل و رهبری کمترین وظیفه هر مرد و زن ایرانی است، امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا، اجرای تمام برنامه‌ها همچون این مراسم شکل دیگری به خود گرفت، اما بیماری باعث نمی‌شود که نام و یاد شهدا فراموش شود.

وی با اشاره به اینکه ‌نقش دانشگاه و دانشگاهیان در پیروزی انقلاب بسیار حائز اهمیت است و جا دارد به این مباحث به صورت گسترده پرداخته شود، به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: موتور محرک و مغز متفکر  برای رسیدن انقلاب و جمهوری اسلامی به دولت اسلامی و از دولت اسلامی به جامعه اسلامی و از جامعه اسلامی به تمدن اسلامی حوزه و دانشگاه هستند، استناد کرد.

ایمانی‌مقدم با تأکید بر اینکه نقش دانشگاه درتولید علم اسلامی، مفید و کاربردی غیرقابل انکار است، اضافه کرد: در ۴۲ سال گذشته، دهه‌ای به جنگ داخلی، تجزیه‌طلبی، جنگ با عراق و ترور و دهه دیگر به بازسازی کشور گذشت، در ۲۰ سال گذشته پیشرفت کشور با وجود تحریم‌ها، فشارهای امنیتی، ترور شخصیت‌های علمی و دشمنی دشمنان قابل توجه است.

این مقام مسئول ادامه داد: با وجود تمام سختی‌ها خوشبختانه انقلاب رشد، شکوفایی و بالندگی خود را داشته است و توانست تفکر انقلابی خود را تا از یک سو تا مرزهای مدیترانه و از سوی دیگر تا چین و قلب اروپا پیش برد. آخرین پیشرفت علمی پزشکی که چشم دنیا را خیره کرد، تولید واکسن کرونا است و این پیشرفت ما را جزو ۵ کشور برتر در این بخش قرار داد.

حجت‌الاسلام ایمانی‌مقدم از تولید واکسن کرونا و نتیجه بسیار مطلوب آن ابراز خرسندی کرد و افزود: این خدمت باعث شگفتی است. چراکه زمانی گلوله کلاشینکف را وارد و قادر به تولید سیم خاردار نبودیم، امروز به برکت انقلاب و وجود نیروهای انقلابی توفیقات در عرصه‌های مختلف یکی پس از دیگری به دست می‌آید.

وی با بیان این مطلب که از ۲۳۰ هزار شهید دفاع مقدس بسیاری شهید دانشگاهی هستند، اظهار کرد: شهدا، بهترین‌های جامعه خود بودند. بیش از ۵۷۰ هزار جانباز، ۱۰ها هزار آزاده و ۱۰۰ها هزار رزمنده انقلاب را به ثمر نشاندند. انقلاب ساده به دست نیامده است و قطعاً با قوت و تبعیت از ولایت تحقق اهداف ادامه خواهد داشت. هرجا در تبعیت از ولایت سستی رخ داد، آسیب دیدیم و هرجا تبعیت کردیم، موفق بودیم.

مسئول نمایندگی نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در پایان بیان کرد: امید است با تبعیت از ولایت و تحقق دولت جوان انقلابی و خوش‌فکر انقلاب ما در سال ۱۴۰۰ وارد مرحله جدید می‌کند و امیدست در قرن آینده به آرمان‌های اصلی که شهدا با خونشان امضا و تأیید کردند برسیم.

یادآور می‌شود؛ در پایان مراسم دانشگاهیان با اهدای شاخه‌های گل و قرائت فاتحه به ساحت مقدس شهدا ادای احترام کردند.

منبع: ایکنا مرکزی

 


نظر شما :