سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی تاکید کرد: ضرورت پرداختن به مکتب شهدا به ویژه شهید سلیمانی

۱۴ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۵۵ کد : ۲۷۶۰۴ معاونت فرهنگی تاپ خبر
غفاری زاده بر ضرورت پرداختن به مکتب شهدا به ویژه شهید سلیمانی را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر قصد الگوسازی، کادرسازی تربیتی و جلوگیری از ترویج فرهنگ و الگوی غربی را داریم، مکلف هستیم زندگی خود را در سایه قرآن، اهل‌بیت(ع)، سیره و مکتب شهدا و اطاعت از فرامین رهبری بنیان‌گذاری کنیم.
سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی تاکید کرد: ضرورت پرداختن به مکتب شهدا به ویژه شهید سلیمانی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی‌اصغر غفاری‌زاده، سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی در حاشیه مراسم گلباران و تجدید میثاق دانشگاهیان با شهدا که به همت جهاددانشگاهی برگزار شد در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: پرداختن به سیره و مکتب شهدا، مقوله‌ای بنیادین است و انقلاب اسلامی ایران نیز بر همین پایه بنیان نهاده شد و خوشبختانه هر روز بر درخشش خود در عرصه‌های می‌افزاید.

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌هایی همچون تجدید میثاق با شهدا تنها ادای دین کوچک ما دانشگاهیان به شهدا است، ما وظیفه داریم سیره و مکتب شهدا را به جوانانی که انقلاب را لمس نکرده‌اند، منتقل کنیم. هر جامعه‌ای دارای افراد شاخصی است که نماد فرهنگی و اجتماعی آن جامعه هستند و قطعاً شهدا نماد فرهنگی و اجتماعی ما محسوب می‌شوند.

غفاری‌زاده اضافه کرد: شهدا برای حفظ کیان جمهوری اسلامی و ناموس از جان خود که باارزش‌ترین دارایی انسان است گذشتند و ازخودگذشتگی کار راحتی نیست و هر انسانی از عهده آن برنمی‌آید، مگر اینکه برگزیده شده باشد. شهدا اَبرمردهای جامعه ما هستند که باید به نسل نوجوان و جوان امروز معرفی شوند.

وی ضرورت پرداختن به مکتب شهدا به ویژه شهید سلیمانی را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر قصد الگوسازی، کادرسازی تربیتی و جلوگیری از ترویج فرهنگ و الگوی غربی را داریم، مکلف هستیم زندگی خود را در سایه قرآن، اهل‌بیت(ع)، سیره و مکتب شهدا و اطاعت از فرامین رهبری بنیان‌گذاری کنیم.

سرپرست جهاددانشگاهی استان در پایان خاطرنشان کرد: ما مسلمان هستیم و در کشوری با الگوی اسلامی زندگی می‌کنیم. از این رو یادآوری نام و یاد شهدا وظیفه است. جهاد دانشگاهی بر خود واجب می‌داند یاد شهدا، فرهنگ و منش آنان را نه تنها زنده نگه دارد، بلکه برنامه‌هایی برای انتقال این فرهنگ به نسل‌های بعدی داشته باشد.


نظر شما :