ثبت نام ۲۲۷۰ نفر در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی

۱۸ بهمن ۱۳۹۹ | ۱۵:۲۳ کد : ۲۷۷۴۲ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی اظهارکرد: تاکنون ۲۲۷۰ نفر از استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ثبت نام کرده اند.
ثبت نام ۲۲۷۰ نفر در طرح ملی توسعه  مشاغل خانگی استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، دکتر علی اصغر غفاری زاده سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی تصریح کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سه فاز شناسایی مزیت‌های استان، توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار در حال اجراست.

وی تصریح کرد: در این طرح ملی، برنامه ریزی منسجی جهت شناسایی مزیت های منطقه ای، آموزش، مشاوره و توانمندسازی فنی و مدیریتی دنبال می شود.

مدیر پروژه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان به نقش موثر جهاددانشگاهی در ایجاد مشاغل خانگی اشاره کرد و گفت: استان مرکزی سعی دارد با نگاهی کلی و ارائه راهکار و طرح های عملیاتی به اشتغال پایدار نزدیک شود.

غفاری زاده با بیان اینکه طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان در 17 رشته شغلی در حال اجراست، خاطرنشان کرد: خیاط لباس، فرش، تولید گیاهان دارویی، عروسک سازی، میناکاری، ویرایشگر متون، تولیدات چرمی دست دوز، معرق کار چوب، برنامه نویس،مترجم، انیماتور، سراج،بازاریابی صنایع دستی، سازنده زیورآلات سنتی، مونتاژکار لوستر و منبت کار چاقویی از جمله مزیت های شغلی این طرح می باشد.


این مقام مسئول در پایان بیشترین متقاضیان مشاغل خانگی استان مرکزی را در حوزه خیاطی و فرش بافی عنوان کرد و افزود: سایر متقاضیان مشاغل خانگی در رشته های مختلف می باشند و تاکنون 2270 نفر از استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی ثبت نام کرده اند.


نظر شما :