مدیر دفتر تسهیلگری اراک تاکید کرد:

راه اندازی دفاتر تسهیل گری در راستای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۷ کد : ۲۹۰۲۹ معاونت فرهنگی تاپ خبر
طرح تسهیلگری با هدف شناسایی، آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بر پایه داده‌های واقعی ایجاد شده اند و از جمله اقدامات موثر دولت نیز در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی می باشد.
راه اندازی دفاتر تسهیل گری در راستای رفع دغدغه های مقام معظم رهبری در حوزه آسیب های اجتماعی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی، راهبر استانی طرح تسهیلگری در استان مرکزی به همراه معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان از دفتر تسهیلگری و توسعه محلی کوی امام سجاد (باغ خلج) و رودکی بازدید به عمل آوردند.

محسن سعیدی مدیر دفتر تسهیلگری اراک در حاشیه این بازدید اظهار کرد: سکونتگاه‌های غیررسمی پدیده‌ای ناشی از گسترش شهرها و بازتابی از عدم توزیع مناسب امکانات شهری هستند، زمانی که شهر نتواند نیازهای بخشی از جمعیت خود را تامین کند، آنها را به حاشیه می‌راند، بر این اساس دفاتر تسهیل‌گری و توسعه محلی به منظور بهره مندی از توان و ظرفیت بخش خصوصی در رشد و توسعه مناطق کمتر توسعه یافته در ۱۰ استان کشور از سال ۱۳۹۶ توسط وزارت کشور با هدف شناسایی، آسیب‌شناسی و برنامه‌ریزی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بر پایه داده‌های واقعی ایجاد شده اند و از جمله اقدامات موثر دولت نیز در راستای دغدغه‌های مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های اجتماعی بوده است.

 

وی افزود: دفتر تسهیلگری و توسعه محلی کوی امام سجاد(باغ خلج) و رودکی در خردادماه ۱۳۹۸ به طور رسمی آغاز بکار کرده و از جمله نقش‌های مهم این دفتر توانمندسازی محله باغ خلج و ارتقای سطح آگاهی ساکنان در ارائه راه حل برای رویارویی با مشکلات و شناخت نقاط ضعف و قوت محله و سعی در برطرف کردن و هموارسازی مشکلات موجود است که به تعبیری این اقدامات نقش مسئله یابی مشارکتی را شفاف‌تر می سازد.

 

سعیدی تصریح کرد: بهبود کیفیت زندگی ساکنان و کیفیت عمومی محیط محله، بهبود سلامت ساکنان محله، کاهش آسیب های اجتماعی و حمایت از افراد و گروه های آسیب دیده و آسیب پذیر، افزایش میزان مشارکت، اعتماد و حمایت‌های مردمی، توانمندسازی اجتماعی و اقتصادی جامعه محلی و مشارکت در تامین نیازهای جامعه محلی با تکیه بر ظرفیت‌ها و دارایی های محله از جمله اهداف کلی راه اندازی این دفاتر است.

 

وی افزود: در این دفتر اقدامات زیادی نظیر اقدام به ترک اعتیاد بانوان به صورت رایگان انجام می شود و این افراد با مشارکت امام جمعه محل یا برخی مراکز شناسایی شده یا به صورت خودمعرف به این مراکز مراجعه کرده و خدمات مربوطه را دریافت می کنند.

 

این مقام مسوول در پایان با بیان اینکه همچنین اقدامات مناسبتی نیز در این دفتر صورت می‌گیرد که در راستای دو مناسبت اخیر شامل روز درختکاری و روز جهانی زن برنامه‌هایی انجام شده است.

شایان ذکر است؛ عطایی راهبر استانی طرح تسهیلگری در استان مرکزی در جریان این بازدید با مسئولان و کارشناسان این دفتر گفتگو کرد.

 

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :