شهرجردی در نشست تخصصی اجتماعی با مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی:

جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی اثرگذار و فعال در حوزه سیاست پ‍ژوهی کاربردی جهت کمک به سیاستگذاران و برنامه‌ریزان متولی توسعه استان و کشور

۱۵ آبان ۱۳۹۷ | ۱۵:۵۸ کد : ۳۰۱۷ معاونت پژوهشی تاپ خبر
فتح آبادی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی ، تسریع در عملکرد و کیفیت پژوهش های صورت گرفته در جهاد دانشگاهی استان مرکزی باعث شده ، این نهاد انقلابی جزء پنج سازمان و تشکل مورد تایید اداره امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی در انجام پروژه ها و خدمات قرار بگیرد.
جهاد دانشگاهی  به عنوان نهادی اثرگذار و فعال در حوزه سیاست پ‍ژوهی کاربردی جهت کمک به سیاستگذاران و برنامه‌ریزان متولی توسعه استان و کشور

 

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی واحد استان مرکزی ، غلامرضا فتح آبادی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی ، سه شنبه 15 آبان ماه در نشست تخصصی اجتماعی با سرپرست و اعضای هیات علمی جهاددانشگاهی استان مرکزی به بررسی تفاهم نامه های مشترک فی مابین پرداخت.

مسعود شهرجردی سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی ضمن ارائه گزارشی از پژوهش های صورت گرفته توسط جهاد دانشگاهی استان مرکزی عنوان کرد : ما در جهاد دانشگاهی استان مرکزی به دنبال کاربردی کردن نتایج حاصل از مطالعات پژوهشی صورت گرفته هستیم.

شهرجردی در ادامه گفت : جهاد دانشگاهی استان مرکزی در چشم اندازهای خود تلاش دارد تا به عنوان واحدی پیشرو، اثرگذار و فعال در حوزه سیاست پ‍ژوهی کاربردی جهت ارائه به سیاستگذاران و برنامه‌ریزان متولی توسعه استان و کشور شناخته شود.

در ادامه جلسه معاونت پژوهشی و اعضای هیات علمی جهاد دانشگاهی استان مرکزی به ارائه گزارش مصور فعالیتها و خدمات پژوهشی صورت گرفته توسط جهاد دانشگاهی از جمله : مرکز دیده بانی اجتماعی ، طرح پژوهشی بررسی وضعیت شاخص های توسعه اجتماعی کشور ، طرح پژوهشی تدوین سند ارتقا وضعیت اجتماعی و فرهنگی سکونتگاههای غیر رسمی و ... پرداختند .

سپس فتح آبادی مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری ، با اظهار رضایت نسبت به عملکرد جهاد دانشگاهی در عرصه های پژوهشی ، آموزشی و فرهنگی عنوان کرد :  تسریع در عملکرد و کیفیت پژوهش های صورت گرفته توسط جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، باعث شده است که این نهاد انقلابی با توجه به عملکرد خود  جزء پنج تشکل و سازمان مورد تایید این اداره در انجام فعالیتها و طرح های پژوهشی قرار بگیرد.

وی در ادامه بیان کرد: برنامه عمل و نمایه اجتماعی و فرهنگی استان با 1200 ساعت کار کارشناسی در کارگروه تخصصی امور اجتماعی و فرهنگی به تصویب رسیده است ، افزایش فعالیت های حوزه اجتماعی و فرهنگی در سال جاری، اجرای برنامه های ابتکاری نو، توجه به اثر بخشی برنامه ها، تقویت رویکرد بین بخشی در فعالیت ها، توزیع متعادل برنامه ها در سطح استان، بهره گیری از ظرفیت نهادهای مردمی از اهم  رویکردهای برنامه عمل و نمایه فرهنگی و اجتماعی در استان مرکزی است. 

قابل ذکر است مرکز دیده بانی اجتماعی شبکه ای علمی و پژوهش محور است که رصد نظام مند و مستمر شرایط، مسایل، آسیب های اجتماعی و فرهنگی در پهنه جغرافیایی استان مرکزی را برعهده دارد تا از سیاست، برنامه، تصمیم‌گیری و اجرای کارآمد و مبتنی بر واقعیت های موجود حمایت کنند ، این مرکز در استان مرکزی با هدف نهایی کمک به بهبود وضعیت اجتماعی فرهنگی و همکاری دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی و جهاد دانشگاهی واحد استان مرکزی راه اندازی شده و به عنوان الگویی نو فعالیت می کند تا در صورت موفقیت به سایر مناطق کشور نیز ارائه شود.

 

راهبرد اصلی در دستیابی به اهداف این مرکز یکپارچه‌ سازی یافته های تحلیلی، اطلاعات توصیفی وضعیت اجتماعی، فرهنگی، مسائل و آسیب های اجتماعی و همچنین گزارش‌ جامع و تحلیلی، تطبیقی، روندها تولید شده در مراکز علمی و پژوهشی است.

 


نظر شما :