کارگاه پدافند غیرعامل در مرکز جهاددانشگاهی اراک برگزار شد

۲۰ آبان ۱۳۹۷ | ۱۱:۵۸ کد : ۳۰۶۳ معاونت آموزشی
به منظور آشنایی دانشجویان با روشهای استراتژیک در کاهش آسیب‌ پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌ گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی کارگاه پدافند غیر عامل در مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی اراک برگزار گردید
کارگاه پدافند غیرعامل در مرکز جهاددانشگاهی اراک برگزار شد

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، کارگاه پدافند غیرعامل به همت امور فرهنگی دانشجویی مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک 12 آبان ماه برگزار شد.

 بر اساس این گزارش؛ محمود لشنی از اساتید دانشگاهی هدف از برگزاری این کارگاه را آشنایی دانشجویان با روش های مبارزه و دفاع در عصر تکنولوژی و در برابر توطئه های دشمنان بیان کرد.

وی همچنین به منظور آشنایی دانشجویان با روشهای استراتژیک در کاهش آسیب‌ پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌ گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی به موارد جذابی اشاره کرد.

 این مدرس دانشگاه در پایان به مواردی همچون پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات ،استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و ... اشاره کرد.

قابل ذکر است : پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیر نظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می‌گردد که به جنگ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری نموده یا میزان این خسارات و تلفات را به حداقل ممکن کاهش داد.پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدامات نظامی و صرفاً با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است. اقدامات پدافند غیرعامل شامل پوشش، پراکندگی، تفرقه و جابجایی، فریب، مکان یابی، اعلام خبر، قابلیت بقا، استحکامات، استتار، اختفاء، ماکت فریبنده و سازه‌های امن می‌باشد. در پدافند غیرعامل تمام نهادها، نیروها، سازمان‌ها، صنایع و حتی مردم عادی می‌توانند نقش موثری ایفا کنند در حالیکه در پدافند عامل مانند سیستم‌های ضدهوایی و هواپیماهای رهگیر، تنها نیروهای مسلح مسئولیت برعهده دارند.


نظر شما :