راه اندازی مرکز خدمات مشاوره اجتماعی در جهاد دانشگاهی استان مرکزی

۲۱ آبان ۱۳۹۷ | ۰۸:۰۲ کد : ۳۰۷۰ معاونت آموزشی تاپ خبر
با توجه به قابلیتهای این نهاد انقلابی در حوزه روانشناسی و مشاوره  و همچنین نیاز روز افزون جامعه به مراکز جامع و تخصصی خدمات مشاوره اجتماعی، مرکز خدمات مشاوره اجتماعی با هدف ارتقا سطح سلامت روان جامعه با دریافت مجوز رسمی از سازمان بهزیستی راه اندازی می گردد.
راه اندازی مرکز خدمات مشاوره اجتماعی در جهاد دانشگاهی استان مرکزی

راه اندازی مرکز خدمات مشاوره اجتماعی در جهاد دانشگاهی استان مرکزی

 

درمان اختلالات رفتاری و یادگیری، مشاوره در زمینه مشکلات تحصیلی، مشاوره در خصوص مسائل و بحران های دوره های نوجوانی و دانشجویی و مشاوره ازدواج و انجام آزمایش های بررسی تناسب از جمله خدمات قابل ارائه در این مرکز است.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، پروانه فعالیت مرکز خدمات مشاوره اجتماعی  جهاد دانشگاهی استان مرکزی مطابق با آیین نامه و دستورالعمل های ابلاغی سازمان بهزیستی صادر گردید.

مسعود شهرجردی سرپرست جهاد دانشگاهی اظهار کرد : امروزه  با حرکت جامعه به سمت پیشرفت و صنعتی شدن بیشتر، توازن و تعادل بین کارکردهای اجتماعی و فردی کمتر شده است و با افزایش روزافزون فناوری های پیشرفته و توسعه یافتگی در حوزه های مختلف، شاهد شرایطی هستیم که افراد از آرامش و سکینه تعالی بخش فرهنگ اسلامی و ایرانی فاصله گرفته و در معرض انواع فشارهای روانی و ناملایمات روحی قرار گرفته اند.

وی افزود: به دلایل مختلف از جمله، فاصله گرفتن از خود واقعی، خالی شدن از آرامش های واقعی و درونی، گم شدن یا کمرنگ شدن اهداف صحیح و متعالی در زندگی، افزایش تعاملات ناصحیح، بی توجهی به آداب و سنن ایرانی و ملی، افزایش فشارهای اقتصادی، افزایش بیماری های صعب العلاج، روند سلامت به ویژه سلامت روان در معرض مخاطره قرار گرفته است. به دلیل رشد ناموزون و نامتوازن فناوری ها، شاهد افزایش ناهنجاری های اجتماعی و بیماری های صعب العلاج هستیم.

شهرجردی  در ادامه گفت : درمان اختلالات رفتاری و یادگیری، مشاوره در زمینه مشکلات تحصیلی، مشاوره در خصوص مسائل و بحران های دوره های نوجوانی و دانشجویی و مشاوره ازدواج و انجام آزمایش های بررسی تناسب از جمله خدمات قابل ارائه در این مرکز است.
شهرجردی ، مشاوره در خصوص مسائل اختلافی در زندگی و شیوه های مطلوب فرزندپروری، انجام انواع آزمایش های ارزیابی روانی، عاطفی، رفتاری، توانمندسازی دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های روان شناسی و به روزرسانی دانش شاغلان در رشته های مرتبط به روان شناسی را از دیگر خدمات قابل ارائه در این مرکز برشمرد


نظر شما :