کریمی منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در گفت و گو با خبرگزاری قرآنی ایکنا :

وقف یکی از سنت‌های حسنه و یکی از مهم‌ترین ضروریات جامعه

۲۲ آبان ۱۳۹۷ | ۰۸:۱۰ کد : ۳۰۹۵ معاونت فرهنگی
وقف سنت حسنه به جای مانده از رسول مکرم(ص) است، وقف، باعث تبدیل یک دارایی فنا شدنی به باقیات‌الصالحات می‌شود که برای ترویج و بروز کردن این سنت حسنه با توجه به شرایط و امکانات مقتضی زمان باید تلاش کرد.
وقف یکی از سنت‌های حسنه و یکی از مهم‌ترین ضروریات جامعه

ه گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی استان مرکزی ، علی‌اکبر کریمی منتخب مردم اراک، خنداب و کمیجان در خانه ملت، شامگاه روز ۲۰ آبان در همایش یاوران وقف که در امامزاده محمد عابد(ع) اراک برگزار شد،در مصاحبه ای که با خبرگزاری قرآنی ایکنا ضمن تبریک این ایام به خادمان، متولیان و اصحاب وقف، این فریضه الهی را یکی از سنت‌های حسنه و یکی از مهم‌ترین ضروریات جامعه دانست و گفت: برای رسیدن به اهداف متعالی این حوزه باید تبلیغ شود.
وی به جایگاه امامزادگان از دیرباز تا کنون در میان مردم اشاره کرد و افزود: همان‌گونه که این امامزادگان در زمان حیات خود پرچم‌دار دین‌داری بودند، امروز هم مدفن پاک آن‌ها به مثابه پرچمی جهت ترویج دین و فرهنگ ناب اهل‌بیت(ع) است، هر روز شاهد حضور بسیاری از زائران در جوار مطهر این امامزادگان هستیم.
نماینده مردم اراک در مجلس تصریح کرد: وقف سنت حسنه به جای مانده از رسول مکرم(ص) است، وقف، باعث تبدیل یک دارایی فنا شدنی به باقیات‌الصالحات می‌شود که برای ترویج و بروز کردن این سنت حسنه با توجه به شرایط و امکانات مقتضی زمان باید تلاش کرد.
وی بیان کرد: خدمت به اماکن مذهبی که محل عرضه حاجات و پالایش روحی مردم است بسیار ارزشمند است، همه ما باید تلاش کنیم شعار «همه واقف باشیم» را به منصه ظهور رسانیم. امروز جامعه به وقف‌هایی نیاز دارد که باید به مردم اطلاع‌رسانی شود تا همه در این فریضه الهی سهیم شوند.
عضو فراکسیون قرآن و عترت مجلس اظهار کرد: نهادینه شدن وقف در جامعه به معنای واقعی می‌‌تواند بسیاری از مشکلات را گره‌گشایی کند. این سنت حسنه در تمدن اسلامی قدمت دیرینه دارد و با تغییر دولت‌ها و حکومت‌ها مستمر ادامه داشته است.
کریمی در پایان گفت: تنها با اندک میزانی از دارایی خود حتی به اندازه خرید یک آجر می‌توانیم واقف حقیقی باشیم؛ چرا که در قالب وقف‌های مشارکتی می‌تواند نام فرد برای همیشه جاودان بماند. به طور مثال ساخت یا تجهیز بیمارستان تخصصی و یا هر طرحی که عام‌المنفعه باشد می‌تواند گامی بزرگ در گسترش این سنت الهی باشد.


نظر شما :