سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی خبرداد:

بهره مندی ۷۴۰ نفر از خدمات مرکز نوآوری و شتابدهی استان مرکزی/شکل گیری بیش از ۲۰ ایده در استان

۲۱ تیر ۱۴۰۰ | ۱۳:۵۰ کد : ۳۳۲۸۰ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
سرپرست جهاددانشگاهی استان مرکزی با اشاره به اینکه تاکنون ۷۴۰ نفر از مجموعه خدمات مرکز نوآوری و شتابدهی در استان بهره‌مند شده اند که میانگین سنی این افراد ۲۹ سال است.
بهره مندی ۷۴۰ نفر از خدمات مرکز نوآوری و شتابدهی استان مرکزی/شکل گیری بیش از ۲۰ ایده در استان

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ دکتر علی اصغر غفاری زاده سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی در نشست شورای اداری استان که در استانداری مرکزی برگزار شد با تشریح فعالیت های مرکز منش، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم دولت‌ها در کشور بحث اشتغال است و در این راستا مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جوانان(منش) از بهمن ماه سال 99 در ۱۴ استان کشور از جمله استان مرکزی به صورت نمونه آزمایشی آغاز شده که تاکنون با توفیقات خوبی همراه بوده است.

وی افزود: مرکز نوآوری و شتاب‌دهی جهاد دانشگاهی استان مرکزی با ماموریت شتاب بخشی به کسب و کارهای نوپای فرهنگ بنیان در بستر تجاری‌سازی ایده‌های نوآورانه در زمینه تولید محصولات و ارائه خدمات موثر چند رسانه‌ای تشکیل شده است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان ادامه داد: فعالیت محوری این مرکز در شناسایی، توانمندسازی، تربیت، شبکه‌سازی و سرمایه‌گذاری به سرمایه‌های مستعد جوانان در قالب گره‌های نوپای خلاق و تلاش برای توسعه و تبدیل آن‌ها به موسساتی مستقل، پایدار و مولد محتوا است.

غفاری‌زاده اظهارکرد: این مرکز در استان مرکزی در فضایی بالغ بر۴۰۰ متر مربع با تعداد سه نیروی انسانی تمام وقت و ۶ مشاور تخصصی و بیش از ۲۰ مدرس با برگزاری رویدادهای ترویجی و دوره‌های نوآوری و شتاب‌دهی در فضایی شامل اتاق‌های هسته‌ای، فناور، اتاق استراحت، فضای کار اشتراکی، اتاق منتور، اتاق بازی و مجهز به تکنولوژی‌های روز از بهمن‌ماه پارسال ایجاد شده است.

وی گفت: نخستین کار این مرکز در حوزه جوانان ۱۸ تا ۳۵ سال با کارفرمایی اداره کل ورزش وجوانان آغاز شده و این مرکز در تلاشی روزافزون به دنبال ایجاد افقی روشن برای زیست بوم است.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی افزود: این مرکز تاکنون در حوزه‌های صنایع خلاق فرهنگی، فناوری اطلاعات و سلامت وارد شده و فعالیت آن در سه فاز ترویج، نوآوری و شتابدهی است.

غفاری‌زاده با اشاره به اینکه تاکنون ۷۴۰ نفر از مجموعه خدمات این مرکز در استان مرکزی بهره‌مند شده اند که میانگین سنی این افراد ۲۹ سال است، اضافه کرد: بیش از ۹۸ درصد از شرکت‌کنندگان از فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هستند که ۶۰ درصد شرکت‌کنندگان پسر و ۴۰ درصد دختر هستند.

سرپرست جهاد دانشگاهی استان مرکزی در پایان با بیان اینکه بیش از ۲۰ ایده در استان شکل گرفته که در حال قرارگرفتن در گام شتاب است، خاطرنشان کرد: می‌طلبد که این طرح بیش از پیش به جوانان معرفی شود و در این راستا دستگاه‌های اجرایی، رسانه‌ها، فرمانداران و بخشداران کمک ویژه دهند.

منبع: ایرنا مرکزی


نظر شما :