نگاهی به فعالیت های دفتر تسهیلگری اراک در تیرماه سال جاری

۲۶ تیر ۱۴۰۰ | ۱۰:۱۶ کد : ۳۳۴۵۵ معاونت فرهنگی تاپ خبر
دفتر تسهیلگری اراک با هدف کاهش آسیب های اجتماعی، بهبود وضعیت اقتصادی خانواده و حمایت از گروه های آسیب پذیر اقداماتی اساسی در تیرماه سال جاری در کوی امام سجاد(ع) باغ خلج و رودکی این شهر انجام داده است.
نگاهی به فعالیت های دفتر تسهیلگری اراک در تیرماه سال جاری

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ محسن خدیمی مدیر دفتر تسهیلگری و توسعه محلی کوی امام سجاد(ع) باغ خلج و رودکی اراک با تشریح برخی از فعالیت های این دفتر در تیرماه سال جاری، تصریح کرد: دفتر تسهیلگری به منظور جلوگیری از مصرف، تولید و توزیع مواد مخدر و روان گردان با مشارکت موسسه یاوران آتیه سبز در پارک امیرکبیر و رودکی نسبت به آموزش و آگاه سازی در خصوص آسیب های مواد مخدر در بین گروه های سنی مختلف همزمان با هفتمین روز هفته جهانی مبارزه با مواد مخدر اقدامات اساسی انجام داده است.

وی برگزاری کارگاه سه روزه سبک زندگی ایرانی و تحکیم بنیان خانواده با هدف جلوگیری از معضل طلاق را با توجه به اولویت بودن مسئله طلاق در محله باغ خلج و ضرورت آموزش های پیش از ازدواج در راستای پیشگیری از طلاق و ارتقاء مهارت های ارتباطی بر اساس الگوی ایرانی و اسلامی با عنوان مدل عشق و با هدف تحکیم بنیان خانواده را از دیگر برنامه های انجام شده این دفتر بیان کرد.

خدیمی اشاره کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب کالبدی محله و معابر در مناطق کم حاشیه در طرح ملی تسهیلگری، یکی از اقدام نهاد محور در حوزه بهسازی محیطی(تخریب و تسطیح اراضی متروکه) با مطالبه ساکنین، پیگیری دفتر و همکاری شهرداری منطقه 3 تخریب چندین واحد مسکونی متروکه که محل تجمع معتادان و انباشت پسماند بود اخذ و اجرا شد.

وی همچنین از برگزاری چهارشنبه های حقوقی به همت این دفتر خبرداد و افزود: نظر به ارزیابی های صورت گرفته و نیاز مبرم به حضور مشاور حقوقی در محل، مکاتبات و رایزنی ها با کانون وکلای دادگستری استان مرکزی صورت گرفت که ماحصل آن حضور هفتگی احدی، یکی از وکلای دادگستری در محل طبق برنامه منظم و مدون و توزیع بروشور و پوستر شد.

این مقام مسوول در پایان خاطرنشان کرد: دفتر تسهیلگری اراک با هدف کاهش آسیب های اجتماعی و بهبود وضعیت اقتصادی خانواده و حمایت از گروه های آسیب پذیر با استفاده از ظرفیت‌های محلی و توانمندسازی مردم و تقویت مشارکت‌های مردمی مشغول فعالیت است.


نظر شما :