غدیر؛ تاییدی بر هویت شیعه/رقم خوردن رسالت پیامبر(ص) در امامت علی(ع)

۰۶ مرداد ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۲ کد : ۳۳۹۵۰ اخبار عمومی تاپ خبر
غدیر یک روز نیست، یک تاریخ است؛ عقیده‌ای است که ضامن اجرای احکام الهی است.‌ غدیر برای ما، جریان زندگی و شرط پذیرش توحید است. غدیر واقعه‌ای است که رسالت پیامبر(ص) در امامت علی(ع) رقم خورد.
غدیر؛ تاییدی بر هویت شیعه/رقم خوردن رسالت پیامبر(ص) در امامت علی(ع)

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ غدیر تنها برکه‌ای میان مکه و مدینه نیست، بلکه باغستان ولایت علوی است که امت اسلام با اندیشه‌ ها و آرمان‌ های ملکوتی‌ اش از آن پاسداری می‌کند، غدیر، نمایانگر راه رستگاری و سعادت ابدی ماست. ما غدیر را گاه با خون‌ هایمان، گاه با قلب‌هایمان، زمانی با اشک‌هایمان، گاه با شمشیرهایمان و در برهه‌ای از زمان با سکوتمان حفظ کرده‌ایم.

غدیر به عاشورا ختم می‌شود و راه ما، راه آن مظلومی است که بزرگ‌ ترین حماسه عشق را در کائنات آفرید و فرشتگان را به سجده دوباره آدم واداشت، غدیر، ادامه خط رسالت است بیعت با امامی است که حکومت برای او، وسیله برقراری عدالت اجتماعی بود‌.

غدیر یک روز نیست، یک تاریخ است؛ عقیده‌ای است که ضامن اجرای احکام الهی است.‌ غدیر برای ما، جریان زندگی و شرط پذیرش توحید است، ما با غدیر و یاد غدیر دیده به جهان گشوده‌ایم و با اعتقاد به غدیر دیده از جهان فرو می‌بندیم، ستم‌پیشگان هرگز نتوانستند با غارت، قتل و مخالفت، غدیر را از ما بگیرند؛ زیرا هیچ دست زورمندی، این توانایی را نداشته و ندارد که روحی را به زنجیر کشد یا مِهری از سینه‌ای بزداید یا اندیشه‌ای را از پرواز بازدارد.

غدیر، حکایت راستی است و روایت درستی، معنای نماز است و تأویل جهاد؛ غدیر، صراط است که با ایمان به ولایت می‌توان از این پل گذشت وگرنه تیغ شمشیری است که هر منافق و ملحدی را دو نیمه خواهد ساخت، غدیر، یک آزمایش بود و علی وسیله امتحانِ مدعیان ایمان، تا با اطاعت از او و پذیرفتن ولایتش، صداقت را در عمل نشان دهند.

پیامبر(ص) در روز غدیرخم، خواست رهبری امت، از آغاز در دست پاک‌ترین و شایسته‌ترین افراد قرار گیرد و چشمه زلال حق، در ‌تاریخ و زمان و در توالی نسل‌ها و اندیشه‌ها، آلوده نشود تا دشمنان نتوانند از آب گل‌آلود، ماهی مراد خویش را بگیرند و در نهایت باید گفت غدیر واقعه‌ای است که رسالت پیامبر(ص) در امامت علی(ع) رقم خورد.


نظر شما :