در مراسم سالروز تاسیس سازمان دانشجویان عنوان شد؛

تشکیل شبکه دانشجویی توسط سازمان دانشجویان جهادانشگاهی اقدامی موثر و کارآمد ‌است

۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | ۰۸:۴۸ کد : ۳۵۵۲۹ معاونت فرهنگی تاپ خبر
تشکیل یک شبکه دانشجویی بزرگ توسط سازمان دانشجویان جهادانشگاهی اقدامی موثر و کارآمد ‌است که در قالب آن دانشجویان می‌توانند تا سال‌های متمادی رشد کنند و از آن بهره ببرند.
تشکیل شبکه دانشجویی توسط سازمان دانشجویان جهادانشگاهی اقدامی موثر و کارآمد ‌است

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ مجتبی غلامی معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان مرکزی در نشست دبیران و مدیران اجرایی سازمان دانشجویان استان مرکزی با مسئولان جهاد دانشگاهی که به مناسبت سالروز تاسیس سازمان دانشجویان برگزار شد؛ اظهارکرد: جهاددانشگاهی به‌‍ عنوان یک نهاد عمومی انقلابی از سال ۵۹ فعالیت خود را آغاز کرده‌ و در زمینه‌های فرهنگی، آموزشی و پژوهشی توانسته تا به امروز برنامه ها و فعالیت های خوبی را اجرایی کند و تشکیل سازمان دانشجویان طبق برنامه ششم توسعه جهاددانشگاهی از جمله این اقدامات است.

وی ادامه داد: در اوایل تشکیل جهاد دانشگاهی، فعالیت کانون ها و انجمن ها بصورت مستقل بود، اما بنا برسیاست‌های جدید، کانون‌ها و انجمن‌ها زیرمجموعه این سازمان قرار گرفتند و فعالیت‌های خود را به ‌صورت تخصصی ادامه دادند و طی این مدت طرح‌ها و فعالیت‌های تخصصی در زمینه‌های قرآن، گردشگری و طرح‌های موفقی در حوزه‌های فرهنگی صورت گرفته‌ است.

غلامی با اشاره به تاثیرات مثبت حضور دفاتر فرهنگی جهاددانشگاهی بویژه سازمان دانشجویان در دانشگاه ها اظهار کرد: با حضور و حمایت جهاددانشگاهی در دانشگاه ها، کانون‌ها و انجمن های دانشجویی می توانند با مشارکت قابل توجه دانشجویان به تولید محتوا پرداخته و اقدامات موثر و کارآمد دانشجویی را در دانشگاه ها افزایش دهند.

محسن مرادی معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان مرکزی نیز در ادامه، افزود: هر زمان ‌که دانشجویان جذب نیروی انسانی جهاد دانشگاهی شدند، جهاد دانشگاهی به اوج فعالیت خود رسیده‌ است. تعداد زیادی از مسئولین امروز جهاددانشگاهی افرادی هستند که در دوران دانشجویی در کانون‌ها و انجمن‌های دانشگاهی حضور فعال داشتند و طبق توانایی‌های خود جذب جهاد دانشگاهی شدند.

وی اظهار کرد: متاسفانه در چند سال اخیر جذب نیروی انسانی جهاددانشگاهی افت کرده ‌است، اما حضور دوباره و موثر ما در این حوزه می‌تواند به رشد دانشجویان و جهاددانشگاهی کمک‌ کند، می‌توان گفت تشکیل یک شبکه دانشجویی اقدام زیرساختی مهمی برای رسیدن به این هدف است.

این مقام مسوول تصریح کرد: در معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی رکن اصلی و هدف اصلی فعالیت تمامی مراکز اعم از سازمان دانشجویان، ایسنا، انتشارات و ... دانشجوست، به همین دلیل اهمیت دادن به دانشجو برای ما اولویت است. سازمان‌دانشجویان نیز به‌ عنوان یکی از منشاء های اصلی جذب دانشجویان کارآمد برای جهاددانشگاهی، دارای اهمیت مضاعفی است.

مرادی افزود: با قرار دادن یک رابط و ایجاد شبکه دانشجویی در تمامی دانشگاه‌ها می‌توانیم دانشجویان توانمند را در کانون‌ها و انجمن‌های دانشگاهی جذب کنیم و مهارت و توانمندی آنهارا طبق یک برنامه تنظیم شده افزایش دهیم که در نهایت فارغ التحصیلی که خروجی این شبکه است، فردی توانمند و قابل جذب در سازمان‌های مختلف باشد. به طور کلی می توان گفت دانشجویانی که در سازمان‌های مختلف دانشگاهی اعم از بسیج، جهاد دانشگاهی و کانون‌های فرهنگی و غیره به فعالیت پرداختند از نظر مدیریتی و تشکیلاتی نسبت به دیگر دانشجوها قوی‌تر بوده‌اند، اما اگر برای این فعالیت ها برنامه مدون و خوبی تنظیم نشده ‌باشد، افراد جذب شده به این شبکه از این فضا خارج خواهند شد.

وی با تاکید بر خالی بودن جای شبکه دانشجویی موثر در جهاد دانشگاهی گفت: برای دانشجو منافع معنوی بیش از منافع مادی اهمیت دارد، اگر سازمان دانشجویان بتواند با برنامه‌ای مدون دانشجویان را طبق توانمندی‌ها و قابلیت‌هایشان جذب کند اقدام بسیار بزرگی است.

علیرضا دارابی مدیر سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان مرکزی نیز در ادامه خاطرنشان کرد: در ۶ ماه اول سال جاری حدود ۳۰ الی ۴۰ فعالیت‌ توسط کانون‌ها و انجمن‌ها انجام شده ‌است که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به مسابقه خطبه غدیرخم، حسینیه مجازی شب عاشورا، پویش کمک مومنانه، افطاری ساده در ماه رمضان و... اشاره‌ کرد.

وی افزود: در شش ماه آینده بناست فعالیت‌هایی مانند راه اندازی کافه کارآفرینی، مسابقات مناظرات استانی، نشست مهرباران و فعالیت‌های دیگری توسط کانون‌ها به انجام برسد.

گفتنی است؛ در این جلسه دبیران کانون‌های قرآن و عترت، مهدویت، کارآفرینی، تئاتر، سلامت، ایران‌گردی، فیلم و عکس و گردشگری دانشگاه‌های اراک به ارائه طرح‌های خود جهت فعالیت در ۶ ماه آینده پرداختند.

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :