رییس نظام پزشکی استان مرکزی در بازدید از جهاددانشگاهی استان:

مرکز درمان جهاددانشگاهی استان مرکزی یاریگر بخش بهداشت و درمان استان باشد

۲۴ شهریور ۱۴۰۰ | ۱۰:۰۲ کد : ۳۵۸۱۹ معاونت فرهنگی تاپ خبر
رییس نظام پزشکی استان مرکزی اظهارکرد: مراکزی همچون مرکز درمان جهاد دانشگاهی می توانند به ما در خدمت رسانی بهتر و بیشتر به بیماران استان و کاهش هزینه های آنها که ناشی از سفر به دیگر استان ها برای درمان بوده است، یاریگر بخش بهداشت و درمان استان باشند.
مرکز درمان جهاددانشگاهی استان مرکزی یاریگر بخش بهداشت و درمان استان باشد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ روح‌الله سهرابی رییس نظام پزشکی استان مرکزی در حاشیه بازدید از مجموعه درمانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی، اظهار کرد: برخی امکانات درمانی که در جهاد دانشگاهی وجود دارد، از جمله امکاناتی است که به مجموعه درمان استان کمک می کند ولی نهفته است و عموم مردم اطلاع چندانی از وجود آن ندارند.

وی با بیان اینکه تا سه سال پیش تمامی موارد نازایی استان مرکزی به استان اصفهان مراجعه می کردند چراکه امکان درمان در استان وجود نداشت، افزود: خوشبختانه با ایجاد مراکزی چون مرکز درمان ناباروری در جهاد دانشگاهی و بیمارستان سینا این مشکل برطرف شد.

سهرابی بر لزوم اطلاع رسانی هرچه بیشتر امکانات و توانمندی های این مرکز در استان تاکید کرد و افزود: مرکز درمان جهاد دانشگاهی که از امکانات و تجهیزات درمانی، پژوهشی و ملزومات تحقیقاتی خوبی برخوردار است و محل استقرار خوبی دارد، باید این ظرفیت را با قدرت بیشتری به مردم معرفی کند تا بیماران و مجموعه پزشکان و مجموعه درمانی استان بتوانند از این امکانات به خوبی بهره مند شوند.

وی افزود: در حوزه اسناد پزشکی استان، مقایسه اسناد فعلی با اسناد حدود یک دهه پیش نشان می دهد که در این دو بازه زمانی فرق زیادی بین پذیرش در مراکز درمانی استان رخ نداده است و این در حالی است که ۱۰ سال پیش در بخش خصوصی تنها بیمارستان قدس به صورت غیرفعال و کلینیک ایرانمهر در اراک فعالیت داشته و بعد از آن بیمارستان حضرت فاطمه(س) ساوه، بیمارستان سینا و کلینیک دی به مجموعه مراکز درمان خصوصی استان اضافه شده‌اند، اما با افزایش مراکز درمانی، جراحی ها در این مراکز کاهش پبدا نکرده است. نکته اینجاست که تعداد بیماران افزایش نیافته بلکه با افزایش این مراکز درمانی و تنوع خدمت رسانی توسط این مراکز مراجعات به خارج از اراک و استان کاهش داشته است که این یک موفقیت برای استان محسوب می شود.

سهرابی اظهار کرد: این موضوع نشان می دهد که مراکزی همچون مرکز درمان جهاد دانشگاهی می توانند به ما در خدمت رسانی بهتر و بیشتر به بیماران استان و کاهش هزینه های آنها که ناشی از سفر به دیگر استان ها برای درمان بوده است، یاریگر بخش بهداشت و درمان استان باشند.

رئیس نظام پزشکی استان مرکزی از بخش های مختلف مجموعه درمانی جهاد دانشگاهی استان مرکزی بازدید به عمل آورد.

منبع: ایسنا مرکزی


نظر شما :