ویژه متقاضیان طرح ملی توسعه مشاغل خانگی برگزار می شود؛

دوره های طراحی سنتی فرش دستباف در استان مرکزی

۱۷ مهر ۱۴۰۰ | ۰۸:۱۹ کد : ۳۶۵۲۷ مرکز رشد، تجاری سازی فناوری و اشتغال تاپ خبر
دوره های طراحی سنتی فرش دستباف با حضور علی رنجبر استاد پیشکسوت فرش و پیشران طرح ملی توسعه مشاغل خانگی استان مرکزی ویژه متقاضیان طرح در حال برگزاری است.
دوره های طراحی سنتی فرش دستباف در استان مرکزی

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی استان مرکزی؛ فاطمه غنی پور مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در استان مرکزی هدف از برگزاری این دوره آموزشی را آشنایی متقاضیان با طراحی سنتی فرش دستباف عنوان کرد و افزود: امروزه به دلیل پیشرفت تکنولوژی و استفاده از نقشه های کامپیوتری رفته رفته این هنر اصیل ایرانی در فضایی خاموش و مسکوت قرار می گیرد و چه بسا در چند سال اخیر این هنر به طور کامل منسوخ گردد.

وی خاطرنشان کرد: هنر طرح و رنگ فرش دارای ارج و جایگاهی رفیع در میان هنرهای دستی ایران است. علاقه و گرایش مردم به فرش در وهله اول به رنگ و نقشه فرش است، زیرا طرح و رنگ علاوه بر زیبایی های ظاهری خود در برگیرنده بسیاری از آثار فرهنگی و هنری کشورمان می باشد.

غنی پور تصریح کرد: رنگ ها و نقش ها در طراحی سنتی فرش؛ زنده و اصیل است و با توجه به نوآوری و تغییر و تحولی که امروزه در نقشه ها صورت پذیرفته است در یک چارچوب حساب شده این تغییرات پا به عرصه وجود گذارده است؛ بنابراین فرش هایی که با این نقشه ها بافته می شوند از اصالت و زیبایی منحصربفردی برخوردار بوده و توانسته است چشمان تیزبینانه بازارهای جهانی را به خود اختصاص دهد.

وی افزود: امید است با توجه به برگزاری این دوره ها بتوانیم گامی هر چند کوچک در احیا و زنده نگاه داشتن این هنر اصیل برداریم.

غنی پور در پایان گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای توانمندسازی متقاضیان و اتصال به بازار همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی در حال اجراست.


نظر شما :