در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش استان مرکزی؛ برگزاری کارگاه اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی

۱۶ آذر ۱۳۹۷ | ۲۲:۳۴ کد : ۳۷۲۲ معاونت آموزشی
در راستای اجرای منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، کارگاه اقتصاد مقاومتی و کارآفرینی،۱۴ آذرماه در حاشیه نمایشگاه هفته پژوهش استان مرکزی که به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان و مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی اراک برگزار شد.

بر این گزارش؛ فاطمه غنی پور عضو هیئت علمی جهاددانشگاهی استان مرکزی و مدرس این کارگاه، اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی اصطلاحی است که نخستین بار از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از کارآفرینان کشور مطرح شد و پس از ان در سخنرانی های متعددی مورد تاکید ایشان قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی می تواند گفتمان غالبی باشد که در جامعه امروز ما مطرح است، افزود: در عصری که بحران های اقتصادی بسیاری از کشورهای بزرگ دنیا را در سراشیبی سقوط قرار داده است، اقتصاد مبتنی بر سرمایه داری نیز نتوانسته است پاسخگوی نیازهای اساسی مردم جهان باشد و تولید کالاها به شکل بیمارگونه ای به سمت مصرف گرایی محض رفته است.

مدیر سازمان تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان جهاددانشگاهی استان با بیان الزامات تحقق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی یک نوع الگوی اقتصادی است که به استقلال اقتصادی یک کشور توجه دارد.

این مقام مسئول در پایان ضمن تشریح مولفه های اقتصاد مقاومتی و راهبردهای عملیاتی نمودن آن اشاره کرد.

 

 

 


نظر شما :